دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان جنوب کشور/ توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی و اقلام ضروری در بوشهر و خوزستان

در پی وقوع بارش‌های اخیر درکشور و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در برخی استانهای جنوبی، با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای امدادی و محموله‌های کمکی این ستاد به این مناطق ارسال شدند.

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که از هفته گذشته درمناطق سیل‌زده اهواز حضور داشت، صبح امروز با حضور در مناطق سیل‌زده بوشهر و بازدید از این مناطق ضمن اعلام این خبر افزود: در 24 ساعت گذشته بارش شدید باران در نقاط مختلف استان بوشهر موجب سیل، آبگرفتگی و انسداد مسیرها و محورهای مواصلاتی در برخی نقاط از جمله وحدتیه و سعدآباد در دشتستان و بروز مشکلات متعد برای ساکنین این مناطق شده است.

وی افزود: با دستور دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تمام امکانات قرارگاه‌های خدماتی ستاد و نیروهای جهادی همکار برای امدادرسانی به مردم بسیج شده‌اند و از امروز علاوه بر خوزستان، در بوشهر هم اقدام به کمک‌رسانی به مردم و کمک به تخلیه منازل از سیلاب و توزیع اقلام ضروری و اضطراری کردیم.

مدیرعامل بنیاد احسان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این امدادرسانی، توزیع بسته‌های معیشتی و جیره خشک، توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونایی شامل ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده و ارسال پتو و چادر برای خانوارهای آسیب دیده توسط نیروهای جهادی همکار ستاد آغاز شده و با قوت ادامه دارد.

سلیمانی با اشاره به اقدامات بعدی افزود:پس از عبور از این مرحله بحرانی، سایر اقدامات حمایتی نظیر تعمیر و بازسازی لوازم آسیب‌دیده منازل مردم، کمک به بازسازی خانه‌های آسیب دیده ، حمایت از آسیب دیدگان در جهت احیای مشاغل آنها و زمین‌های کشاورزی و دامهای از بین رفته و .. در دستور کارستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود.

کد خبر 1099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =