بیانیه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در حمایت و قدردانی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام و تولید نخستین واکسن ایرانی

در جلسه علنی امروز خانه ملت، بیانیه ای با امضای اکثریت نمایندگان مجلس در حمایت و قدردانی از "تولید واکسن ایرانی کرونا" توسط ستاد اجرایی فرمان امام قرائت شد.

در این بیانیه که در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس قرائت شد، ‌ بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "تولید واکسن ایرانی کرونا به دست جوانان نخبه کشور مایه افتخار و عزت کشور است و قابل انکار هم نیست" را یادآور شدند.

در  این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور با ظالمانه‌ترین نوع تحریم و خباثت مستکبران روبه‌رو بود و کشورهای اروپایی نیز حتی حاضر به صدور مجوز واردات ماسک به ایران نمی‌شدند و مردم برای تأمین اقلام بهداشتی و دارویی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری با مشکلات جدی مواجه بودند، مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در میدان مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا ورود کرد و با عنوان بازوی توانمندی برای کادر سلامت و درمان به عالی‌ترین نحو ایفای نقش کرد.

نمایندگان مجلس افزودند: بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس در حوزه‌هایی از قبیل تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده، تولید داروهای تحریمی، تولید تجهیزات پزشکی مخصوص بیماران تنفسی و همچنین کیت‌های تشخیص فوری کرونا جانانه به میدان آمدند و این نهادها نگذاشتند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماری جهانی و ویرانگر تنها بماند و محدودیت و تحریم‌ها را  تبدیل به فرصت کردند و جلوی بروز یک بحران بزرگ را گرفتند.

 در ادامه این بیانیه ‌آمده است: آنچه بیش از همه در هفته‌های اخیر چشم جهانیان را به خود خیره کرده است، موفقیت جوانان دانشمند ایرانی در ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه ساخت و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا و کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح برای انجام تست انسانی این واکسن و انجام موفق آن است که امیدواریم چند مؤسسه و شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز به زودی تست انسانی را شروع کنند.

نمایندگان اضافه کردند: کسب این توفیق الهی در شرایطی که تنها تعداد معدودی از ابرقدرت‌های دنیا مدعی دستیابی به این واکسن هستند و ایران به تعبیر خودشان تحت تحریم‌های فلج کننده و فشار حداکثری قرار دارد، همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم فرمودند، مایه عزت و افتخار برای کشور شد و جایی برای انکار آن باقی نمانده است.

نمایندگان مجلس این دستاورد بزرگ و باارزش را حاصل یک مدیریت جهادی و انقلابی و تفکر غیرمنفعل و همچنین باور به توان داخلی و سرمایه انسانی جوانان نخبه کشور در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و بقیه موسسات علمی ارزیابی کرده و به تمام دست‌اندرکاران این مجموعه خدمتگزار و همچنین به کادر سلامت و درمان کشور تبریک گفتند و از مجموعه این فعالیت‌ها برای نجات جان مردم شریف ایران قدردانی کردند.

 نمایندگان همچنین ابزار امیدواری کردند با تلاش شبانه‌روزی محققان و دانشمندان کشورمان هر چه زودتر  پایان دوران شیوع این ویروس منحوس را در ایران اسلامی و البته در سراسر جهان جشن بگیریم.

در این بیانیه همچنین‌آمده است: با توجه به عدم ارائه مستندات علمی و مدارک زیرساخت تولید واکسن توسط شرکت‌های تولید واکسن خارجی و عدم امکان بررسی ایمنی، سلامت و کارآمدی واکسن‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی و نیز با توجه به شواهد موجود مبنی بر ایجاد شوک، عوارض جانبی و موارد فوت ناشی از تزریق واکسن‌های کرونای تولید شرکت آمریکایی فایزر، مجلس شورای اسلامی از دولت می‌خواهد به جهت عدم تهدید سلامت هموطنان هرگونه واردات واکسن‌های تولیدی شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع کند.

 در این بیانیه تأکید شده است:‌ مجلس شورای اسلامی قاطعانه فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با این ممنوعیت را فصل‌الخطاب می‌داند.

کد خبر 1199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =