افتتاح "مدرسه تولید" در منطقه محروم سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ توزیع ۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا

به همت بنیاد احسان، مدرسه تولید در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: دو موضوع اصلی را در سفر امروز پیگیری کردیم. موضوع اول رسیدگی به اقشار کم‌برخوردار بود که در قالب بسته‌های معیشتی و با توزیع ۴ هزار بسته معیشتی انجام گرفت. همچنین با توجه به لزوم مقابله با کرونا ۲ هزار بسته  بهداشتی توزیع شد و ۲ هزار بسته کمک آموزشی هم در بخش حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بنیاد احسان خاطر نشان کرد: بخش دوم سفر ما مرتبط با تمرکز بر مسائل آموزشی بود. با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از مناطق مستعد از نظر نیروی نیروی انسانی است، متأسفانه تا به امروز از پتانسیل‌های علمی آن به خوبی استفاده نشده است. تمرکز مجموعه بنیاد احسان بر روی یک الگوی ویژه در حوزه آموزشی به نام مدرسه تولید است. با این طرح می‌توانیم این خلأ که در بحث آموزشی وجود دارد را با پیوست مهارتی در مناطق محروم از میان برداریم.

سعید سلیمانی در ادامه گفت: این مسئله به خصوص در  مناطق مستعدی مانند شهرستان دلگان که منطقه پرباری  از جهت محصولات کشاورزی و دامداری به شمار می‌آید، حائز اهمیت است. در همین راستا، امروز با افتتاح اولین مدرسه تولید در شهرستان دلگان با مدلی که مطرح شد و بر پایه الگوی مهارت افزایی، به دنبال گسترش این موضوع در سال آینده و در سایر مناطق محروم دارای محصول پایه کشاورزی هستیم و این مهم تا پایان سال ان‌شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

سلیمانی در پایان افزود: همچنین در راستای تمرکز بر توانمندسازی و دانش‌افزایی معلمان منطقه و همچنین تداوم مباحث مرتبط با تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی که یکی از اولویت‌های ما در مجموعه ستاد اجرایی است، از امروز در قالب یک تفاهم‌نامه با ادارۀ آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی، انشاالله شروع فرایند دانش افزایی معلمان منطقه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

گفتنی است که "مدرسه تولید" یا به عبارتی دیگر مدرسه کسب و کار یک پلتفرم آموزشی نوین بر پایه تولید و فرآوری محصولات و ارایه خدمات است که ضمن دربرگیری ویژگیهای عمومی یک مدرسه یا هنرستان، هدف اصلی آن آموزش افراد برای یادگیری، راه اندازی و توسعه کسب و کار مبتنی بر تولید و خدمات زیست‌بوم همان منطقه است.  
 

کد خبر 1209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =