افتتاح خط تولید یک داروی ضدکرونایی و مواد اولیه چند داروی جدید توسط ستاد اجرایی فرمان امام/مخبر: تا ۳ ماه آینده ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا تولید میکنیم

به همت محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، خط تولید دو داروی ایورمکتین و موکوسیل و مواد اولیه چند داروی بیماریهای قلب و عروق، صرع و فشار خون رونمایی شد.

صبح امروز و با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل گروه اقتصادی تدبیر، هلدینگ دارویی وابسته به ستاد اجرایی در شهرک دارویی برکت واقع در استان البرز، از چند دستاورد دارویی جدید در سه استان تهران، مرکزی و قزوین رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد.

دراین مراسم خط تولید داروی ایورمکتین که درزمینه پیشگیری و درمان کوید۱۹ تجویز میشود و تولید آن تاکنون دراختیار چند کشور دنیا بود، خط تولید داروی موکوسیل و سه ماده اولیه دارویی بیماری‌های قلب و عروق، صرع، فشارخون و تهوع رونمایی شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: یکی از جهت‌گیری‌های جدی ستاد اجرایی در چندسال گذشته پرکردن خلأهای دارویی موجود درکشور و جلوگیری از خروج ارز بوده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٩٧ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: حدود ۳ درصد واردات دارویی داریم که ٣۵درصد قیمت تمام شده دارویی کشور را تشکیل میدهد.

مخبر با اشاره به احداث شهرک دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: شرکت‌های دارویی مختلفی در شهرک صنعتی برکت راه‌اندازی شده است که تا سه درصد واردات کشور را تأمین میکنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولید داروی ایورمکتین توسط محققان داخلی گفت: تعهد کردیم هر دارویی که احتمال اثرگذاری در بیماری کرونا داشته باشد را تولید کنیم که امروز از یک دارو که به گفته پزشکان در بیماری کرونا تأثیرگذاری بالایی دارد را رونمایی کردیم.

وی افزود: قطعا حجمی از این داروی جدید را برای استفاده در مناطق محروم کشور به طور رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد.  


مخبر درباره وضعیت تست انسانی واکسن ایرانی کرونا نیز گفت: ۱۴ نفری که واکسن به آن تزریق شده حالشان کاملا خوب است و این واکسن هیچگونه عارضه‌ای نداشته و نتایج تست تاکنون بیش از انتظار ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام از سه روش دیگر هم مشغول تولید واکسن کرونا هستند که آن سه واکسن هم تا پیش از عید به مرحله تست انسانی میرسند.

مخبر با بیان اینکه این واکسن زمانی می‌تواند برای مردم اثربخش باشد که به تولید انبوه برسد و در دسترس مردم قرار گیرد، گفت:ظرف یک ماه آینده به تولید ۳میلیون دوز واکسن کرونا در ماه خواهیم رسید و ظرف سه ماه آینده این عدد به ۱۴ میلیون دوز در ماه خواهد رسید.

وی افزود: همانطور که در ماسک و کیت تشخیص فوری و سایر تجهیزات پزشکی و درمانی عمل کردیم، بیش از نیاز کشور واکسن ایمن و مطمئن تولید خواهیم کرد و نمی‌گذاریم مردم محتاج غرب شوند.

مخبر در واکنش به تحریم خود و بخشهای دارویی ستاد اجرایی فرمان امام ازسوی دولت آمریکا گفت: هر کانونی که درکشور به مردم خدمت‌رسانی کند، در لیست تحریم دشمنان قرار میگیرد و این نشان میدهد که دشمنی آمریکا و غرب با مردم ایران است و نه با یک شخص خاص.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به واکنش شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های مختلف کشور به این اقدام آمریکا گفت: از تمام شخصیتهای سیاسی در همه جناح‌ها که طی روزهای اخیر درماجرای تحریم ستاد اجرایی فرمان امام توسط آمریکا، بطور متحد موضع گرفتند تشکر میکنم. تحریم اخیر، عزم ما را برای تولید واکسنی باکیفیت و ایمن جزم‌تر کرد و مطمئن باشید این تحریم نه تنها تأثیری در عملکرد و خدمت‌رسانی ستاد به مردم نمیکند بلکه تهدیدهای بیشتری را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و هرروز دستاوردهای بیشتری را با اتکا به جوانان نخبه کشور ارائه خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، با دستور محمد مخبر و به صورت ویدئوکنفرانسی خط تولید داروها و مکمل‌های دارویی جدید در سه استان قزوین، مرکزی و تهران به بهره‌برداری رسید.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت : ازطرف کمیسیون بهداشت مجلس خداقوت میگویم به دکتر مخبر و محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، تولید داروی ایورمکتین گام بلندی برای کنترل کروناست و انتظار داریم وزارت بهداشت ازاین پس جلوی واردات این دارو و خروج ارز رابگیرد. اقدامات و دستاوردهای جهادی ستاد، روح تازه‌ای در بین کادر سلامت و درمان دمید.

حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین نیز دراین ارتباط گفت: اقدامات جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در سالهای اخیر مایه برکت برای کشور و مردم بوده و یاری رساندن به مردم به خصوص بیماران کرونایی و تولید واکسن و داروهای این ویروس منحوس، اجری کمتر از حضور درجبهه ندارد و یاری و نصر خدا را درپی دارد.

وی افزود: صدای گامهای بلند جوانان دانشمند دراین ستاد به خصوص در ماجرای مبارزه با کرونا و تولید واکسن، به گوش دنیا رسید.

کد خبر 1212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =