رونمایی از ۵۰۰۰ طرح اشتغالزایی در کردستان و ۳۷۰۰ طرح ویژه کولبران توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ آخرین خبرها از اولین واکسن ایرانی کرونا

در جریان سفر یک‌روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان کردستان، هزاران طرح ایجاد اشتغال، احداث مسکن ملی، توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه آغاز و رونمایی شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح‌امروز پس از ورود به استان کردستان و ادای احترام به مقام شهدای استان، از نمایشگاه طرح‌های ایجاد اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی در دانشگاه سنندج بازدید کرد.

در این مراسم که نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سنندج، استاندار کردستان، مدیران عامل بنیاد برکت و احسان و سایر مقامات استانی حضور داشتند، از چند هزار شغل جدید ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام رونمایی شد.


محمد مخبر در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۴۰ هزار شغل را با اجرای ۸ هزار طرح و ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان ایجاد کرده‌ است.

وی ادامه داد: امروز نیز با رونمایی از ۵۰۰۰ طرح  با ۵۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری، مجموعا  ۱۶ هزار شغل در استان ایجاد شد و همچنین با اجرای ۳۷۰۰ طرح، ۹ هزار شغل برای کولبران در سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کردیم.

مخبر با بیان اینکه عمده این مشاغل در زمینه‌های دامداری، فرش و صنایع دستی ایجاد شده است، عنوان کرد: مصمم هستیم تا با ایجاد زمینه اشتغال، مشکلات این عزیزان را که از سر ناچاری به کولبری روی آورده‌اند را مرتفع کنیم.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت اولین واکسن ایرانی کرونا نیز گفت: تا این لحظه همه آزمایش‌های واکسن "کوو ایران برکت" به ایمن‌ترین و بهترین وجه جواب داده است.

مخبر  ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال  ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن تولید کنیم و در بهار سال آینده، واکسن را به دست مردم برسانیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کارآزمایی بالینی واکسن کرونا نیز گفت: فاز اول تست انسانی واکسن تقریبا رو به اتمام است، ظرف دو سه هفته آینده تمام ۵۶ داوطلب تزریق مربوط به فاز اول را دریافت میکنند و وارد فاز بعدی تست میشویم.

در ادامه این مراسم بهمن مرادنیا استاندار کردستان در سخنانی با اشاره به تحریم ستاد اجرایی فرمان امام توسط دولت آمریکا گفت: تحریم دکتر مخبر و ستاد اجرایی فرمان امام از سوی آمریکا، با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوان این ستاد بخصوص در بحث واکسن کرونا کاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها نشانه توانایی مدیریت در این مجموعه است و باید آن را تبریک گفت.

مرادنیا همچنین افزود: از ستاد اجرایی فرمان امام بابت اقدام بزرگی که در بحث کولبران آغاز کرده تشکر می‌کنم، خوشحالم که یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم کردستان باکمک این مجموعه مرتفع میشود.

ماموستا رستمی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سنندج نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با تلاشهای ستاد اجرایی فرمان امام، کردستان از زیربار کولبری بیرون بیاید و همه کولبران زحمتکش و شریف، به سمت تولید و اشتغال پیش بروند.

وی افزود: مژده امروز دکتر مخبر برای اجرای ۳۷۰۰طرح اشتغالزایی و ایجاد ۹ هزار شغل جدید برای کولبران، باعث خوشحالی همه کولبران شریف شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه این سفر از طرح جهش دیمزارهای کردستان بازدید کرد.

در این طرح بزرگ، ۱۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کشت گندم، ۱۳ هزار هکتار جو، ۲۵ هزار هکتار حبوبات، ۵ هزار هکتار علوفه و ۳ هزار هکتار دانه‌های روغنی عملیاتی میشود.

در حاشیه این بازدید مسئولین طرح جهش تولید در دیمزارها در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، همدان، گلستان و خوزستان گزارشی از پیشرفت فیزیکی این طرح به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ارائه کردند.

در ادامه این سفر یک روزه و به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام چندین  هزار بسته معیشتی و حمایتی و جهیزیه جهت توزیع در مناطق محروم کردستان اهدا شد.

 محمد مخبر در حاشیه این برنامه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و لوازم‌تحریر با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا درمناطق کم‌برخوردار استان کردستان توزیع شده و ۳۰ هزار بسته معیشتی دیگر هم توسط نیروهای جهادی همکار ستاد از امروز توزیع میشود.

وی افزود: اهدای ۸۵ سری جهیزیه کامل در استان هم از دیگر اقدامات ستاد در سال جاری است.

مخبر عنوان کرد: ستاد اجرایی هر ۴۵ روز، یک میلیون بسته معیشتی و یک میلیون بسته بهداشتی در کشور توزیع میکند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در بخش دیگری از سفر خود، از پشت صحنه تولید سریال سنجرخان به کارگردانی محمدحسین لطیفی بازدید کرد.

لطیفی ضمن خوشامدگویی به وی، سکانسی را در حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام کارگردانی کرد.

مخبر در جریان این بازدید از کارگاه اسلحه‌سازی سریال و بخش‌های مختلف این پروژه بازدید کرد.

اعلام آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۴۰ واحد مسکن ملی در شهرک بهاران سنندج، دیدار و گفتگو با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و همچنین بازدید و افتتاح طرح توسعه شرکت "کانی کاو کوسالان" و کارگاه احیاشده تولید لباس مخصوص پزشکان و تیم سلامت از دیگر بخشهای این سفر یک‌روزه بود.

کد خبر 1233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =