احداث بزرگترین کارخانه تولید واکسن در خاورمیانه تا پایان سال توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ مخبر: ایران را در تولید "واکسن کرونا" خودکفا میکنیم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از احداث و راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه تا پایان سال خبر داد.

درآستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم رونمایی از خط تولید محصولات جدید صنعت روغن های های‌تک و طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه سبز متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل گروه اقتصادی و گروه انرژی تدبیر و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه در پالایشگاه شرکت "نفت پارس" واقع در استان البرز برگزار شد.

در این مراسم از طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه سبز، خطوط تولید و محصولات جدید نفت‌پارس در زمینه روغن‌های با تکنولوژی‌ بالا و سامانه جامع مدیریت راهبردی بر مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به ایام مبارک دهه فجر و رهبری حکیمانه انقلاب مردم توسط امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام سه ویژگی بزرگ داشت؛ خداباوری، مردم‌باوری و ولایتمداری.

وی افزود: امام در جریان سخت‌ترین وقایع و برخوردهای رژیم پهلوی کوچک‌ترین ترس و وحشتی به دل خود راه نداد و با توکل محض به نصرت الهی مقتدرانه در این مسیر ایستادگی کرد، ایشان چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب به توان مردم و جوانان کشور ایمان داشت و همین باور هم باعث شد که از سخت‌ترین تنگناهای جنگ تحمیلی و فشارهای اقتصادی عبور کنیم. امام هر امری را به مردم توصیه میکرد، قبل از همه عمل به آن را برخود واجب میدانست و پیشتاز عمل و تمکین به قانون و اخلاق و احکام بود و هیچگاه از اقشار ضعیف و مستضعف ملت فاصله نگرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به دستاوردهای جدید شرکت نفت پارس گفت: نفت پارس بعنوان یکی از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی همواره در مرز دانش حرکت کرده و کارهای بسیار بزرگی مانند تولید روانکارهای تحریمی مخصوص صنایع هوایی و دریایی را انجام داده، امروز هم تبدیل این پالایشگاه با این عظمت به یک "پالایشگاه سبز" و جلوگیری از تولید آلاینده‌ها در کنار پایتخت، از جمله اقدامات بزرگ دیگری است که به دست متخصصان جوان این شرکت صورت گرفته است.

مخبر با تأکید بر حساسیت ستاد اجرایی بر روی مباحث زیست محیطی گفت: در تمام پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام، پیوست زیست محیطی وجود دارد و تا امروز ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های خشک اطراف تهران را تبدیل به فضای سبز و جنگل کرده‌ایم و در سراسر کشور شبیه این طرح‌ها را داشته و داریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به پروژه ساخت "نخستین واکسن ایرانی کرونا" توسط محققان دارویی ستاد گفت: همزمان با طی‌شدن مراحل تست انسانی و مطالعات بالینی واکسن "کوو ایران برکت" تحت نظارت پزشکان متخصص وزارت بهداشت، ظرفیت تولید انبوه واکسن در شهرک دارویی ستاد اجرایی فرمان امام هم در حال فراهم شدن است.

مخبر با اعلام یک خبر خوب در این زمینه گفت: به زودی و پیش از پایان سال بزرگترین کارخانه تولید واکسن در خاورمیانه را در ایران احداث و راه‌اندازی میکنیم که در این کارخانه هرگونه واکسن از جمله "واکسن کرونا" به تولید انبوه خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان امسال و در فاز اول ۲ تا ۳ میلیون واکسن ایرانی کرونا در این کارخانه تولید خواهد شد، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ این ظرفیت به ۱۲ تا ۱۴ میلیون واکسن در ماه میرسد و در فاز سوم و در ۶ ماهه اول سال آینده این ظرفیت را به عدد بیش از نیاز کشور خواهیم رساند.

مخبر خاطرنشان کرد: همانطور که در ابتدای شیوع کرونا و کمبود اقلام بهداشتی به مردم وعده دادیم که در زمینه تولید "ماسک" و داروهای کمیاب و تحریمی مانند "رمدسیویر" کشور را خودکفا خواهیم کرد و نه تنها خودکفا بلکه صادرکننده هم شدیم، امروز هم اعلام میکنیم که در بهار سال آینده کشور را نه تنها در زمینه تولید "واکسن ایرانی و ایمن کرونا" خودکفا میکنیم بلکه ایران را به صادرکننده این محصول در جهان تبدیل خواهیم کرد.

مخبر ادامه داد: تا کنون از ۵ کشور دنیا برای پیش‌خرید "واکسن کوو ایران برکت" درخواست رسمی به ما داده‌اند که پس از تولید انبوه و انجام واکسیناسیون سراسری در کشور و تأمین کامل نیاز داخلی، صادرات آن را هم بررسی خواهیم کرد.


در ادامه این مراسم حمیدرضا خلیلی مدیرعامل شرکت "نفت پارس" نیز در سخنانی به تشریح محصولات جدید این شرکت پرداخت و گفت: با افتتاح خطوط جدید، ۳۵ درصد به تولیدات محصولات شرکت افزوده خواهد شد و این افزایش همراه با حفظ کیفیت خواهد بود.

وی در خصوص تبدیل پالایشگاه این مجموعه به "پالایشگاه سبز" نیز گفت: با نصب کوره‌های جدید و تصفیه‌خانه آب دراین مجموعه، با تأیید مسئولان سازمان محیط زیست به پالایشگاه سبز و بدون آلایندگی تبدیل شدیم که این مسئله با توجه به قرارگرفتن مجموعه در جاده مخصوص کرج و همجواری با کلانشهر تهران از اهمیت بالایی قرار دارد.

در انتهای مراسم، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تعدادی از خانواده‌های شهدای مجموعه نفت‌پارس تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 1278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =