افتتاح مجتمع بزرگ ۷ هزار متری ورزشی و درمانی معلولین با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام

به همت خیرین و مشارکت معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولین در غرب تهران افتتاح شد.

آیین افتتاحیه "مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولین بهشت امام رضا، یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی"، در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون اجتماعی ستاد، مدیران عامل بنیاد برکت و موسسه بهشت امام رضا در منطقه شهر زیبای تهران برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدای این برنامه از بخش های مختلف این مجتمع از جمله کارگاه مونتاژ عصا، ویلچر و واکر، باشگاه بدنسازی، استخر، آب‌درمانی، فیزیوتراپی، مرکز دندانپزشکی و کال سنتر تاکسی اینترنتی ویژه معلولان بازدید کرد.

محمد مخبر در این مراسم گفت: امروز روز بسیار خوبی برای ما بود؛ در این‌گونه مراسم کلمات برای بیان و توصیف احساس عاجزند. در قرآن ۵ سوره داریم که با تسبیح شروع می‌شوند؛ اساسی‌ترین تسبیح، تسلیم در مقابل اوامر الهی است؛ یعنی این‌که یک موجود تکلیفی که خداوند برای او تعیین کرده را به خوبی انجام دهد. فلسفه خلقت نیز همین است؛ بالاترین فلسفه خلفت مخلوقات، عبودیت است و بالاترین عبودیت نیز خدمت به خلق خداست؛ پس بزرگترین تسبیح خدمت به خلق خدا است.

مخبر ادامه داد: کلید حل مشکل مردم، خود مردم هستند؛ ما باید کار را به دست مردم بسپاریم و تسهیلگر این امر باشیم که این مسئله بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ما در ستاد اجرایی از اقداماتی نظیر ساخت این مجتمع ویژه معلولین حمایت کامل میکنیم و در کنار سایر خیرین حاضریم همچون گذشته خدمات ویژه‌ای به معلولان و خانواده‌های در حوزه‌های مختلف آنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تردد معلولان از سایر نقاط به این مرکز هم حاضریم به موسسه کمک کنیم و بخشی از هزینه‌های آنها را تقبل میکنیم.

مخبر از تأمین جهیزیه برای زوج‌های معلول توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در مرحله اول ۲۰۰ جهیزیه در اختیار معلولان این مرکز قرار میدهیم.

محمد جعفریان مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: این پروژه با زیربنایی معادل ۷۰۰۰ متر مربع در چهار طبقه و شامل ۷ مجموعه ورزشی و درمانی طی مدت زمان ۵ سال و با سرمایه‌گذاری  ۸۰ میلیارد تومانی ساخته شده و برای ۱۰۰ نفر هم ایجاد شغل خواهد کرد.

جعفریان با بیان اینکه این مجتمع میتواند الگوی خوبی برای سراسر کشور باشد تصریح کرد: مجتمع ورزشی - درمانی بهشت امام رضا ویژه معلولان است اما این مرکز قابل استفاده برای عموم مردم نیز خواهد بود که درآمدهای حاصل از آن نیز برای معلولان صرف خواهد شد.


یوسف اصلانی مدیرعامل موسسه خیریه بهشت امام رضا نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات ستاد اجرایی فرمان امام گفت: آرزوی خیلی‌ها از جمله بنده امروز محقق شد، بزرگترین مجموعه ورزشی تفریحی معلولان افتتاح شد و در این مرکز معلولان از سایر افراد جدا نمی‌شوند، این مرکز این را به همه یاد می‌دهد که ظاهر و نداشتن دست و پا، باعث جدا شدن انسان‌ها از یکدیگر نمی‌شود.

در پایان این مراسم و درآستانه میلاد فرخنده امیرالمؤمنین(ع)، از سوی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به ۳۰۰ عضو موسسه بهشت امام رضا هدایایی اهدا شد.

کد خبر 1296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =