در راستای اقدامات اجتماع محور در مناطق کمتر توسعه استان هرمزگان

برگزاری جلسه یوم جاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان با حضور جناب آقای دکتر نعمتی معاون اجتماعی بنیاد احسان با استاندار هرمزگان

  امروز دکتر نعمتی معاون بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور هماهنگی در راستای انجام اقدامات محرومیت زدایی در برخی مناطق استان با دکتر همتی استاندار هرمزگان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر همتی استاندار هرمزگان در این دیدار با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی و جوانان روستایی علاقه مند به منظور رفع محرومیت، اظهار داشت: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انتظار داریم با استفاده از منابع و امکاناتی که در اختیار دارد، پس از شناسایی مناطق مستعد و رفع خلاهای اجرایی در انجام اقدامات محرومیت زدایی در یک یا دو روستا و دستیابی کامل به نتایج از پیش تعیین شده، این اقدامات را در دیگر مناطق هدف ادامه دهد.

وی با بیان اینکه، هماهنگی و تعامل با فرمانداران، بخشداران و دهیاران می تواند در تسریع خدمات رسانی این بنیاد به مناطق محروم راهگشا باشد، گروه های جهادی باید تلاش و مراقبت کنند که فعالیت آن ها از هدف و چارچوب مقدسی که به دنبال تحقق آن هستند، خارج نشود.

استاندار هرمزگان با اشاره به شناسایی نیازها و ظرفیت های مناطق روستایی در قالب طرح مطالعاتی علمی، گفت: نتایج این مطالعات با هماهنگی معاونت عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختیار گروه های جهادی قرار می گیرد و امیدواریم با موفقیت در اهداف از پیش تعیین شده، دستاورد این نتایج خوب به سایر نقاط استان و کشور تسرّی پیدا کند.اقدامات گروه های جهادی مکمل خدمات دولت و سایر نهادهای خدمات رسان است که می تواند علاوه بر رفع نیازها، امید را در دل مناطق محروم زنده کند.

دکتر همتی، با تأکید بر اینکه در راستای  تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی - ایرانی باید ارتباطاتمان را با مردم‌ تقویت کنیم، ضمن قدردانی از فعالیت های گروه جهادی خاطر نشان کرد: در این رابطه باید شناخت درستی از منابع، ظرفیت ها و ضعف‌ها داشته باشیم و با شناخت درست از آن ها، در راستای بکارگیری هر یک از ظرفیت ها گام برداریم.

نعمتی معاون بنیاد احسان در این دیدار با بیان اینکه پنج گروه مرجع جهادی توسط این نهاد در کشور فعالیت دارند، خوشبختانه یکی از این گروه ها که قابلیت راهبری دیگر گروه های جهادی را دارد در استان هرمزگان مستقر است.

وی افزود: گروه های جهادی قرار است در 12گروه تخصصی و از طریق تعامل با فرمانداران، دستگاه های اجرایی و انجام اقدامات محرومیت زدایی، از تمام ظرفیت ها برای امیدآفرینی در مناطق محروم استفاده کنند.

نعمتی بیان داشت: رودان و جاسک به عنوان دو شهرستان پایلوت در استان هرمزگان برای انجام طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.

معاون بنیاد احسان، گفت: تهیه نقشه پیشران نزدیک به دو تا سه ماه زمان می برد و بر اساس مدلی که از داده های جمع آوری شده استخراج می شود، فعالیت گروه های جهادی در حوزه های مختلف آغاز می شود.

دکتر همتی در این دیدار به مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان مأموریت داد هماهنگی لازم را به منظور پشتیبانی از فعالیت گروه های جهادی در سطح استان انجام دهد.

کد خبر 1391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =