پیشرفت خط تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا طبق پیش‌بینی‌های قبلی

مدیر پروژه تولید "واکسن کوو ایران برکت" از پیشرفت مراحل نیمه‌صنعتی و صنعتی بزرگترین کارخانه تولید واکسن کرونا طبق پیش‌بینی‌ها خبر داد.

جلیلی مسئول طرح تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام با تشریح آخرین وضعیت از مراحل تست و تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان دارویی ستاد، تمام مراحل تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی این واکسن طبق پیش‌بینی قبلی در حال انجام است و موفقیت‌های بسیار چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: همانطور که به مردم قول داده بودیم، در بهار امسال ظرفیت تولید نیمه‌صنعتی واکسن را به ۳ میلیون دوز در ماه خواهیم رساند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدامات بر روی افزایش بهره‌وری و راندمان تولید واکسن هم کارهای تحقیقاتی متعددی صورت گرفته که نتایج موفقیت‌آمیزی را به دنبال داشته است.

جلیلی در خصوص آخرین وضعیت خط تولید صنعتی واکسن نیز گفت: ۱۰۰ درصد عملیات احداث ساختمان به پایان رسیده، ۲۰ تا ۳۰ درصد تجهیزات این خط تولید نصب شده، ۲۰ درصد تجهیزات در حال نصب است و مابقی نیز همانطور که قبلا هم اعلام شده بود طبق برنامه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی تأکید کرد: در کنار تولید ۳میلیون دوز واکسن در خط تولید نیمه صنعتی، تولیدات خط صنعتی هم به میزان ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه از ابتدای تابستان به این ظرفیت افزوده میشود.

مدیر پروژه ساخت واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص فاز سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت نیز گفت: در صورت تأیید مدارک و مستندات ارائه شده از انجام فاز دوم مطالعات بالینی این واکسن از سوی مقامات ذیربط، از نیمه اردیبهشت امسال آماده آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی هستیم.

کد خبر 1394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =