رکوردشکنی ستاد اجرایی فرمان امام در تولید ماسک بهداشتی با افزایش ظرفیت به ۵ میلیون ماسک در روز

با افتتاح فاز توسعه‌ای کارخانه تولید ماسک ستاد اجرایی فرمان امام، ضمن افزایش کیفیت از N۹۵ به N۹۹، ظرفیت تولید ماسک بهداشتی در این مجموعه به ۵میلیون ماسک در روز رسید.

صبح امروز در مراسمی باحضور سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و حسینی‌فر مدیرعامل شرکت پارس سلامت نانو در اشتهارد، فاز توسعه‌ای کارخانه تولید ماسک سه‌لایه و نانوی ستاد افتتاح و راه‌اندازی شد.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم گفت: با افزایش تعداد دستگاههای تولید ماسک از ۲۱ به ۴۸ دستگاه، ظرفیت تولید ماسک سه‌لایه بهداشتی در این مجموعه از ۳ میلیون به ۵ میلیون ماسک در روز افزایش یافت.

وی افزود: هم‌اکنون در این کارخانه روزانه ۴ میلیون انواع ماسک تولید میشود که طی دو هفته آینده به ۵ میلیون خواهد رسید.

وی با اشاره به کمک گرفتن از شرکتهای دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت، ابراز داشت: توانستیم کیفیت تولید ماسک را از  N۹۵  به N۹۹ افزایش دهیم و آمادگی داریم به هر میزانی که بخش‌های درمانی و پزشکی و جامعه سلامت نیاز داشته باشند برای آنها تولید و عرضه کنیم.

سیدهاشمی با اشاره به دستور اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: به دستور دکتر مخبر و با توجه به شیوع موج سوم کرونا، به جهت دسترسی آسان و ارزانتر مردم به اقلام بهداشتی، قیمت ماسک تولیدی ستاد را از امروز به هر عدد ۱۰۰۰ تومان کاهش دادیم.

وی تاکید ‌کرد: مردم در همه استانها میتوانند با مراجعه به سایت hastinja.ir، مستقیما اقدام به خرید ماسک و محلول ضدعفونی کننده باقیمت ارزان از ستاد کنند و در مراکز معرفی‌شده تحویل بگیرند.

سیدهاشمی در خصوص خصوصیات فاز جدید توسعه‌ای کارخانه پارس سلامت نانو گفت: فضای این کارخانه از ۱۸۰۰ متر به ۷۰۰۰ متر افزایش یافته ‌و هم اکنون این مجموعه برای بیش از ۲۰۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی به تولید ماسک مخصوص کودکان در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری برخی از کلاسهای مدارس بصورت حضوری، از هفته آینده ماسک دانش‌آموزی تولیدشده در کارخانه ستاد را هم وارد بازار خواهیم کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام افزود: هم‌اکنون ۵ نوع ماسک شامل ماسک سه‌لایه معمولی، نانو، n۹۵، n۹۹ و کودک در مجموعه ستاد تولید میشود و تا هر زمان که مردم نیاز داشته باشند برای مقابله با ویروس کرونا به عرضه اقلام بهداشتی در کشور ادامه خواهیم داد.

کد خبر 352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =