افزایش ۱۵درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کرونا

طی هفته گذشته ۸۰۳ هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (٤٠٣٠) در خصوص بیماری کرونا برقرار شده است.

محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: سامانه ۴۰۳۰ به عنوان مرکز خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی و با همکاری وزارت بهداشت در هفته اخیر شاهد افزایش ١٥ درصدی تماس های مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود.
وی افزود: تعداد کل تماس ها با این سامانه از ابتدای شیوع کرونا به عدد قابل توجه ١٦میلیون و٥٠٠ هزار تماس رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ ها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام میشود که ٥٦ درصد تماس های هفته گذشته با این سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است.
ترکمانه افزود: پس از موضوع دریافت مشاوره توسط فردی که گمان میکرده خود یا اطرافیانش علائم بیماری را دارند، دو موضوع ارتقاء سطح دانش در مورد راه های انتقال کرونا و شناسایی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی کرونا از دیگر سوالات اصلی تماس گیرندگان بوده است.
مدیر عامل بنیاد احسان با بیان اینکه در هفته گذشته بیشترین تعداد تماس ها با سامانه ٤٠٣٠ از استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و فارس بوده، خاطرنشان کرد: تغذیه در دوران کرونا ١٣درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ١١درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران کرونا ٤ درصد سوالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، فعالیت سامانه ۴۰۳۰ سهم به سزایی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس کوید۱۹ داشته است.
کد خبر 491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =