پروژه کارخانه تولید کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورد

مراسم "امضای موافقت‌نامه تأمین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان" ظهر امروز در سالن اجتماعات بانک پارسیان برگزار شد.

این مراسم با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی، حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و چقازردی مدیرعامل بانک سپه برگزار شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: اجرای طرح تولید کاغذ، دغدغه مهمی را از کشور رفع خواهد کرد و قطعا اتفاقی مبارک و کاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: کشور سالهاست که درگیر بحث واردات کاغذ بوده است و ما گاهی ناچار شدیم از محموله‌های در حال حمل روی آب اقدام به خریداری کاغذ کنیم درحالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کاغذ است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز، از قطع شدن ۶ میلیون اصله درخت تنومند درسال جلوگیری می‌شود چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره می‌برد و با راه‌اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده افزود: با اجرای طرح تولید کاغذ، حدود ۲۰۰۰ شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم در منطقه محروم شادگان استان خوزستان طی ۳ سال ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین افزود: با توجه به اینکه از یک طرف اقتصاد کشور بانک محور هست و از طرف دیگر تورم، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها مردم را آزرده و دارایی و سرمایه آنها را دچار چالش کرده است، مردم انتظار دارند این مشکلات توسط سیستم بانکی کشور برطرف شود.

 مخبر گفت: در تدین و تعهد مدیران بانکی کشور به انقلاب اسلامی و در توان بالای اقتصادی آنها هیچ تردیدی وجود ندارد و از این رو جامعه توقع دارد جریان اصلاحی بانک ها برای رفع معضلات و مشکلات جامعه توسط کانون های بانکی دولتی و خصوصی اتفاق بیافتد.

مخبر توقع مردم، نخبگان اقتصادی و بزرگان کشور در خصوص ایجاد تحول در سیستم بانکداری را بر زمین مانده توصیف کرد و اظهار داشت: طرح تحول بانک‌ها تنها با طرح و برنامه مسئولان خود بانک‌ها به نتیجه خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در برخی کشورهای دیگر که این مشکلات وجود داشت هم اصلاح مشکلات توسط سیستم بانکی صورت گرفت و در نتیجه حتی تورم های ۱۴۰ درصدی آن کشورها کاهش پیدا کرد و واردات آنها تبدیل به صادرات شد.

مخبر افزود: ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و دوستان ما در حوزه‌های اقتصادی باید کمر همت ببندد تا مشکلات در حوزه بانکی را برطرف کنند.

در ادامه این‌ مراسم کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: این پروژه جنبه های مهمی دارد و از لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی برای خوزستان و از نظر جلوگیری از خروج ارز و فواید زیست محیطی برای کل کشور بسیار مهم است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام مثل همیشه ریسک بزرگی کرد و رقابت بین بانک‌ها رابه همکاری مشترک تبدیل کرد.

پرویزیان عنوان کرد: برای تولید این مقدار کاغذ در حالت عادی باید ۶ میلیون اصله درخت از بین رفته و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه می‌شد اما این طرح این رقم را جبران خواهد کرد.

در ادامه شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی، پروژه تولید کاغذ را استراتژیک خواند و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام پیش از این اقدام، کارهای مطالعاتی بحث کاغذ را انجام داده بود، این طرح یک پروژه استراتژیک است و می‌تواند کمک بزرگی در رفع مشکل کمبود هرساله کاغذ برای چاپ کتابهای درسی بکند.

وی افزود: از دکتر مخبر و همکاران‌شان در ستاد اجرایی که با اخلاص، تمام موانع را با سرعت برطرف کردند و این کنسرسیوم را تشکیل دادند تشکر میکنم.

همچنین محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از مشارکت در طرح تولید کاغذ، اظهار داشت: ما نباید در حوزه کاغذ دچار وابستگی به خارج باشیم، اجرای این طرح تولید ثروت و اشتغال برای کشور را در پی خواهد داشت.

وی افزود: ستاد فرمان اجرایی امام تاکنون کارنامه بسیار درخشانی در کمک به توسعه کشور داشته و قطعا با مشارکت ستاد ما شاهد موفقیت این طرح ملی خواهیم بود.

کد خبر 692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =