تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز و بای پپ برای اولین بار در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای نجات بیماران کرونایی

برای نخستین بار در کشور و به منظور کمک به بیماران کرونایی و تنفسی، دستگاه بومی سازی شده اکسیژن ساز و بای پپ توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و روانه بازار شد.  

حسنعلی حق شناس مدیر توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های موسسه دانش بنیان برکت با اعلام این خبر افزود: یکی از مهم ترین تجهیزات اکسیژن رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ است که با توجه به پیشرفت بیماری در این بیماران از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

مدیر توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های موسسه دانش بنیان برکت افزود: دانش و تکنولوژی ساخت این دستگاه در اختیار شرکت‌های امریکایی بود و تولید این دستگاه در داخل بدلیل وارداتی بودن کمپرسور آن و مسائل تحریمی  با مشکل مواجه شده بود و از طرفی مراکز بیمارستانی و درمانی  نیاز مبرمی به این محصول داشتند، موسسه دانش بنیان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هم از مدت‌ها قبل به دنبال بومی سازی این کمپرسور بود و با تلاش مجدانه نیروهای متخصص داخلی در یکی از شرکت‌های واقع در اصفهان این کمپرسور به طور کامل بومی سازی و تولید شد.

حق شناس با اشاره به سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید انبوه این محصول افزود: در حال حاضر با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی صورت گرفته، به صورت ٣ شیفت این محصول در حال تولید است و قیمت آن هم  حدود ۴ میلیون تومان ارزان تر از نمونه‌های معمولی خارجی است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد دیگر این شرکت افزود: دستگاه بای پپ هم محصول دیگری است که برای بیمارانی کاربرد دارد که ریه‌هایشان از کار افتاده و یا به شدت ضعیف شده، این دستگاه علاوه بر اکسیژن رسانی، به طور خودکار عمل دم و بازدم را هم انجام میدهد و کاربردی مشابه ریه بیمار دارد.

وی درخصوص زمان ورود این محصول به بازار هم گفت: این دستگاه از ابتدای سال آینده به طور کاملا بومی سازی شده و با امکانات بسیار بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه تولید خواهد شد.

حق شناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز و ۵ دستگاه بای پپ در این مجموعه تولید می‌شود و راه اندازی این خط تولید حدود ۱۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم هم ایجاد کرده است.

وی افزود: هر دو دستگاه بالاترین استانداردهای اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هم را کسب کرده اند و با استقبال بسیار خوب تیم های پزشکی و درمانی روبرو شده اند.

کد خبر 776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =