ایجاد ۱۹۰۰ شغل توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سرخس/ احیای بیمارستان نیمه‌کاره ۹۶ تختخوابه در دستور کار

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در جریان سفر به خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: تا به امروز ۲۰۸۳ شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان خراسان رضوی توسط بنیاد برکت ایجاد شده و ۳ هزار شغل دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

 مدنی در این سفر ضمن بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شهرستان سرخس از جمله کارگاه تولید دستمال کاغذی و کوره آجرپزی، یک باشگاه ورزشی را در حومه شهرستان سرخس افتتاح کرد. 

گفتنی است برخی از پروژه‌های مورد بازدید پیش از این تعطیل بوده و با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام  مجددا مشغول به فعالیت شده‌اند.

بنا بر این گزارش با بازدید مدیرعامل بنیاد برکت از جاده‌ای در حومه سرخس و بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیمه‌کاره این شهرستان مقرر شد که در صورت موافقت رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کار بازسازی و تکمیل این پروژه‌ها با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شود.

مدنی همچنین در دیدار با حجت الاسلام  بختیاری امام جمعه سرخس گزارشی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام  در سرخس را به ایشان ارائه کرد. امام جمعه سرخس نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستاد در این شهرستان بر لزوم حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از این اقدامات تاکید کرد.

این گزارش می‌افزاید: مدنی در دیدار با ۲۳ تسهیلگر و مجری اقتصادی_اجتماعی بنیاد برکت خواستار توسعه خدمات‌دهی و بهبود وضعیت اشتغال در سرخس و همه شهرستان‌های استان خراسان رضوی شد. 

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال گذشته فعالیت‌های اشتغال‌زایی خود را در ۱۱ شهرستان استان خراسان رضوی شامل سرخس، نیشابور، تربت جام، درگز، کاشمر، سبزوار، بردسکن، تایباد، صالح آباد، باخرز و رشتخوار آغاز کرده و تا به حال، ۷۴۴ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسانده و ۱۱۰۰ طرح دیگر با ارزش ۱۰۰۰میلیارد ریال را طی یکی دو ماه آینده ایجاد خواهد کرد.

به این ترتیب، تا به امروز ۲۰۸۳ شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان خراسان رضوی توسط بنیاد برکت ایجاد شده و ۳ هزار شغل دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

لازم به ذکر است که سرخس به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان خراسان رضوی، قبل از ورود بنیاد برکت بالاترین نرخ بیکاری را در سطح این استان داشته که 
پس از انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خراسان رضوی، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های های کسب و کار در مناطق محروم این استان در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام هم اکنون با حضور و فعالیت در ۱۷۵ شهر و ۸ هزار روستای محروم، ایجاد یک‌صد هزار فرصت شغلی را برای سال ۹۸ در دستور کارخود دارد.

کد خبر 798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =