تفاهم‌نامه همکاری ۳ ساله منعقده میان ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس

با حضور نمایندگانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی چگونگی اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری ۳ ساله منعقده میان این دو نهاد بررسی شد.

بنابر این گزارش در جلسه ای با حضور سیدامیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان، علیرضا بزرگی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حامد صادقی معاونت محرومیت‌زدایی و سیدرضا فاطمی امین مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، نحوه اجرایی کردن تفاهم‌نامه منعقده میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس و محورهای همکاری‌های پیش‌بینی شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌های مشترکی برای بررسی جزئیات تفاهم‌نامه تشکیل و مفاد همکاری به قرارداد تبدیل شود.

بر این اساس، آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی با هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری‌های مشترک خواهد داشت و در زمینه‌های خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی با بنیاد احسان و بنیاد برکت ستاد اجرایی اقداماتی مشترک و هماهنگ را عملیاتی خواهند کرد.

همچنین دو کمیته مشترک در حوزه شرکت‌های بزرگ و فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و محرومیت‌زدایی میان آستان قدس رضوی و موسسه تدبیر، بنیاد برکت و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکیل خواهد شد.

در این نشست توافق شد منابع مالی مورد نیاز این فعالیت‌ها و اقدامات به طور مشترک تأمین شود. گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی شهریور ماه امسال یک تفاهم‌نامه همکاری سه ساله به امضا رساندند.

انتقال و تبادل تجربه، دانش و فناوری؛ تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی مشترک؛ سرمایه‌گذاری مشترک در موضوعات دارای اولویت؛ تشکیل زنجیره‌های تامین مشترک، تجمیع خرید و فروش محصولات و همکاری در بازاریابی؛ استفاده از زیرساخت‌های یکدیگر برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، تخصیص منابع مشترک و یا ترکیب ظرفیت‌ها در برنامه‌های پیشرفت منطقه‌ای؛ و همکاری و مشارکت در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف، ۷ محور این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =