افتتاح ۳ طرح بزرگ اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی و ایجاد ۹۲۰ شغل جدید

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۱۲۰ هزار شغل تا پایان امسال و برنامه ریزی برای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در سال ۹۹ خبرداد.

آیین بهره برداری همزمان از فاز سوم طرح توسعه گلخانه ۵۰ هکتاری هیدروپونیک زرندیه و طرح های توانمندسازی اقتصادی ذوبِ روی ایجرود در آشتیان و زرین شیشه اراک با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، ائمه جمعه زرندیه و مأمونیه و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز در زرندیه برگزار شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم ضمن گرامیداشت روز بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: در حال حاضر تنها راه تقابل با دشمنان این انقلاب و تحریم‌ها این است که به لحاظ قدرت و امکانات به نقطه‌ای برسیم که بازدارنده باشد.
وی افزود: امروز میتوان ادعا نمود که مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به برکت رهنمودها و تدابیر و دستوراتی که رهبر معظم انقلاب به این ستاد داده اند به یک قرارگاه پشتیبانی تسهیل‌گری و فرماندهی جهت مقابله با بخشی از تحریم‌ها تبدیل شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی ستاد افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال ۹۸ ایجاد ۱۰۰ هزار شغل بود که به لطف خدا و همکاری مردم این رقم را پشت سر گذاشته‌ایم و تا پایان سال این رقم ازطریق ۴۰ هزار طرح کوچک و خانگی به ۱۲۰ هزار شغل خواهد رسید.

مخبر خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی ما برای سال آینده ایجاد ۱۵۰هزار شغل ازطریق راه اندازی ۵۰ هزار طرح کوچک، خانگی و دانش بنیان در مناطق محروم کشور است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: امسال با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در این استان، ۸۶۰۰ شغل تا کنون در این استان ایجاد شده که انشاءالله برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال آینده به ۱۲۷۰۰ شغل برسیم.

افتتاح همزمان دو طرح اقتصادی دیگر از طریق ویدئوکنفرانس

در ادامه مراسم با ایجاد ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیرعامل بنیاد برکت و نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرهای اراک و آشتیان، دو طرح اقتصادی ذوب ایجرود و زرین شیشه اراک با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح شد.

سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص بهره برداری از کارخانه تولید شیشه زرین گفت: این کارخانه از سال ۸۵ تأسیس شده اما سال ۹۴ دچار مشکلات متعدد می‌شود که به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام توانسته با سرمایه گذاری هشت و نیم میلیارد تومانی سبب ایجاد ۵۴ شغل مستقیم و ۲۸۰ شغل غیرمستقیم شود.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نیز در خصوص کارخانه ذوب روی ایجرود گفت: این کارخانه حدود ۲۰ سال تعطیل بوده که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این کارخانه احیا و اکنون به تولید و استحصال ۳۰ هزارتن روی در روز رسیده است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه زرندیه درادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج به اهمیت مفهوم کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام فضای کار را یک جایگاه مقدس می شمارد و محل کار را به مانند میدانی که جهاد در راه خدا انجام می شود می شناسد و کارگر را مجاهد فی سبیل الله به شمار می آورد.

امام جمعه زرندیه در ادامه از اقدامات مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بابت تلاش برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در ساوه و زرندیه تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به افتتاح فازجدید گلخانه ۵۰ هکتاری افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۳ سال اخیر طرح‌های پربرکتی را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌اند و امیدواریم این۵۰ هکتارها باز هم ادامه داشته باشد.

آقازاده استاندار مرکزی که دیگر سخنران این مراسم بود نیز با اشاره به هفته بسیج گفت: اگر بخواهم نمونه بارز یک مجموعه بسیجی را نام ببرم به نظرم ستاد اجرایی فرمان امام یکی از بهترین مصداق‌هایی است که عملکردش در تعریف امام راحل و رهبرانقلاب از واژه بسیج می‌گنجد.
وی با بیان اینکه  مدیریت علمی و به روز ستاد کاملا در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و رفع نیازمناطق محروم در سراسر کشور موفق بوده است از زحمات دکتر مخبر و سایر همکارانشان در ستاد اجرایی فرمان امام سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم مدیریت ایشان در رفع اثر تحریمها و خدمت به مردم الگو شود.

در ادامه، منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درست مصرف کردن آب در کشور و محدودیت آب در زرندیه تأکید کرد: با توجه به معضل کم آبی در کشور و به خصوص در شهرستان زرندیه تکنولوژی استفاده شده در گلخانه هیدروپونیک زرندیه که باعث کاهش مصرف آب در تولید صیفیجات می شود می‌تواند الگوی بسیار موفقی جهت اجرا در سراسر کشور در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی شود.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهید محمود رسولی تجلیل شد.

کد خبر 808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =