رونمایی از اولین فراصندوق بازار سرمایه ایران با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی

آیین رونمایی از اولین فراصندوق کشور با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی به همت ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان اقتصادی رضوی، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اقتصادی کوثر صبح امروز در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: در حال حاضر فعالیت‌های خرد و متوسط بنگاه‌های اقتصادی و حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان دو راه برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی در دنیای امروز است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد روزانه  ۱۰۰ طرح کوچک و خرد و ایجاد ۳۰۰ شغل به طور روزانه توسط ستاد در مناطق محروم کشور خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون توانستیم ۱۰۰ هزار شغل ایجاد نماییم که مسلما تعداد شغل‌های ایجاد شده تا پایان سال از این مقدار هم بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در بحث شرکت‌های دانش بنیان برنامه ستاد اجرایی این است که سرمایه‌گذاری ریسک پذیری در این حوزه داشته باشد.

وی از ایجاد ۳ صندوق در بورس خبر داد و گفت: ما به دنبال خط شکنی در بحث اشتغال هستیم و ایجاد بستر لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کنیم.

سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری نیز در این مراسم به اهمیت جایگاه سرمایه گذاری خطرپذیر اشاره کرد و افزود: تاکنون توانسته‌ایم چندین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را در بورس به ثبت برسانیم که این مقدار کافی نیست و نیازمند همکاری سازمان‌ها و دیگر ارگان‌ها هستیم.

وی با اشاره به نقش شتابدهنده‌ها در کسب و کارهای دانش بنیان، تاکید کرد: متاسفانه دانشگاه ها نمی توانند این اکوسیستم دانش بنیان را پرورش دهند و برای اصلاح این موضوع باید مراکز نوآوری و استارت آپ ها ایجاد کرد.

وی از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در تشکیل این فراصندوق قدردانی نمود و گفت: بدون حمایت دکتر مخبر و ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌توانستیم این ریسک پذیری را انجام دهیم و به این نقطه برسیم.

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم با بیان این مطلب که باید فضای دانشگاه به طوری باشد که مجموعه های استارت آپ ها از آن حاصل شود گفت: با پول نفت و سرمایه گذاری دولتی نمی توان اقتصاد پویا ایجاد کرد.

وی با اشاره به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در تشکیل این صندوق عنوان کرد: خرسند هستیم که ما هم توانستیم به عنوان نقش آفرین جدی در تربیت جوانان به عنوان یکی از سرمایه گذاران در این صندوق مشارکت نماییم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه ایجاد فراصندوق بین ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد، کمیته امداد، همراه اول و مخابرات، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات و موسسه کوثر امضا شد.

در این مراسم اخوان مدیرعامل همراه اول، صدری مدیرعامل مخابرات، خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و بختیاری رئیس کمیته امداد حضور داشتند.

کد خبر 823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =