افتتاح ۱۳۳۱ طرح تولیدی و ایجاد ۴۸۲۱شغل، ارمغان سفر دو روزه کاروان ستاد اجرایی فرمان امام به مازندران

۱۳۳۱ طرح تولیدی و کارآفرینی ستاد اجرایی فرمان امام با اعتباری بالغ بر ۱۵۳۷ میلیارد ریال و ایجاد ۴۸۲۱ شغل در سفر دو روزه محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این سفر دو روزه، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در کارخانه نساجی مازندران، این کارخانه را به چرخه تولید کشور بازگرداند.
محمد مخبر در آیین احیای این کارخانه اظهار داشت: در سال‌های اخیر از طریق احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، توانستیم ۵ هزار میلیارد سرمایه را زنده کنیم و در مجموع ۲۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.
وی افزود: ما آمادگی داریم حداکثر ظرف شش ماه آینده تمام فازهای این کارخانه که چیزی حدود ۷۰۰ شغل ایجاد می‌کند را راه اندازی کنیم که این مسئله کنترل و نظارت استانداری را میطلبد.
مخبر با تاکید بر اینکه همه چیزمان برای مردم است و دشمن بعد از مایوس شدن از تقابل در حوزه نظامی و امنیتی و سیاسی به بخش اقتصادی روی آورده است گفت: ما در این بخش ضعف داریم و علت آن هم این است که آن را به دست مردم نسپرده‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: تا کنون هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در استان مازندران در بخش‌هایی چون سیل و بخش‌های عمرانی سرمایه گذاری کرده ایم.
مخبر خاطرنشان کرد: در استان مازندران ۱۴۳۰ پروژه زیربنایی راه انداختیم که شامل ۳۵۰ کلاس درس، ۱۴۰ مسجد، ۹۰ پروژه زیربنایی مثل کتابخانه و خانه عالم و ساخت ۱۱۵۰ مسکن محرومین میشود.
وی ادامه داد: طبق اعلام استاندار، احیای فاز اول نساجی مازندران نیاز به ۱۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشت که انجام دادیم، در ادامه نیز برای فازهای بعدی هم آمادگی داریم که طبق آمار اعلامی دولت ورود کنیم و برای مردم اشتغال ایجاد کنیم.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمد بلباسی

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در اولین روز سفر خود به مازندران با حضور در منزل شهید مدافع حرم محمد بلباسی با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور امام جمعه قائم شهر و نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و همچنین استاندار مازندران برگزار شد خانواده آن شهید به بیان ابعاد شخصیتی و جهادی آن شهید پرداختند.

افتتاح قرارگاه امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران

قرارگاه خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در مازندران در نخستین روز سفر رئیس ستاد در ساری افتتاح شد.
قرارگاه خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در مازندران در نخستین روز سفر رئیس ستاد در ساری افتتاح شد.
در این مراسم که استاندار مازندران و سایر مقامات استانی نیز حضور داشتند، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: ما ۱۰ قرارگاه در سطح کشور برای چند موضوع اعم از یکسری کارهای جهادی مثل مدرسه سازی و مسجد سازی و راهسازی و یکسری قرارگاه برای مواقع بحرانی مثل سیل و زلزله پیش می آید داریم.  
وی با بیان اینکه چند هزار گروه جهادی با ستاد اجرایی فرمان امام کار می‌کنند و در چنین مواقعی به عنوان یک فرشته نجات برای مردم وارد عمل می شوند، تصریح کرد: در سیلی که اوایل سال رخ داد جزو دستگاه‌هایی بودیم که در لحظات اول ورود کردیم و هم غذا، پتو، دارو و چادر توزیع شد و هم تعدادی از خانه ها با کمک ستاد ساخته شد و همچنین نزدیک به ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم آسیب دیده اعطا شد.
مخبر با بیان اینکه سه استان شمالی کشور یعنی گیلان، مازندران و گلستان از قرارگاه ستاد در استان مازندران تجهیز می شوند، بیان داشت: تجهیزاتی آماده برای حوادث در این مکان وجود دارد و البته کارهای دیگری چون توزیع ویلچر و جهیزیه نیز توسط این قرارگاه انجام می‌شود و امروز تعدادی جهیزیه و ویلچر و چند هزار بسته لوازم التحریر توزیع می‌شود و تقریباً کل سال این خدمات به طور معمول در حال انجام است.
وی افزود: تمام کمک‌های ما توسط نیروهای جهادی توزیع میشود و اطلاعات افراد نیازمند و آسیب دیده هم ازطریق نیروهای جهادی جمع میشود و این یعنی واسطه اصلی بین ما و مردم نیروهای جهادی هستند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در روز اول سفر خود به مازندران، با حجت الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با بانوان جهادی

در ادامه این سفر مخبر با خواهران جهادگر قرارگاه خدمت‌رسانی امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران دیدار کرد.
در این دیدار که جمعی از مسئولین گروه‌های جهادی استان مازندران حضور داشتند پیرامون مسائل و مشکلات این گروه‌ها بحث و تبادل نظر شده و برخی از راه حل‌های این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار با جهادگران استان مازندران

مخبر همچنین در نشستی با آقایان جهادگر بسیجی استان مازندران با بیان اینکه دشمنان کاملا متوجه شده‌اند که بحث جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد، گفت: علتش هم این است که ما در ابعاد نظامی، امنیتی، سیاسی و بین المللی به نقطه بازدارندگی رسیده‌ایم.
وی افزود: دشمن در همه ابعاد گوشه رینگ است ولی در بحث اقتصاد و معیشت مشکل داریم و دشمن هم پایشان را روی این مشکل گذاشته است.  
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه در صحنه کارزار جنگ اقتصادی پیاده نظام‌ها، تیپ‌ها، گردان‌ها و لشگرهای خوب هم داریم و بهترین فرمانده قوای روی زمین را هم داریم، خاطرنشان کرد: با این حال در این کارزار شهید همت و باکری و خرازی را نداریم چون ویژگی آنها این بود که چیزی که نمی‌دیدند خودشان بود و روحیه جهادی و استشهادی داشتند.
مخبر ضمن تاکید بر اینکه وظیفه دوستان جهادی فرماندهی و ساماندهی مردم است، تصریح کرد: در ۱۷_۱۸ماه گذشته قریب ۳۰-۴۰ هزار شغل ایجاد کردیم ولی ما فقط تسهیل‌گر بودیم.
وی با بیان اینکه از استان گلستان و مازندران و گیلان می‌توان سه برابر درآمدهای موجود درآمد ایجاد کرد، گفت: امروز با ایجاد هر اشتغال بخشی از خاکریز دشمن را گرفته ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: برخی کشورها تا۷۰ درصد اشتغالشان از فعالیت‌های خرد و خانگی و ۴۰ درصد GDP و ۳۰ درصد درآمدشان از شرکت‌های دانش بنیان است.  
مخبر ضمن تاکید بر اینکه باید بسیج عمومی شویم و مردم را به صحنه بیاوریم گفت: منابع مالی آخرین مانع است چون حداقل ۳۵میلیارد دلار در صندوق امانات است و بیشتر ۴۰۰میلیارد دلار در خانه‌های مردم است و باید اعتماد مردم را بازگردانیم.
وی با بیان اینکه مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد برای مجموعه‌های تعطیل شده گذاشتیم و ۵ هزار میلیارد را زنده کردیم، گفت: تا الان ۱۲ بیمارستان و ۱۲۰۰ تخت ساخته و تحویل وزارت بهداشت داده ایم و ۳۵۰ شرکت کوچک را اداره می‌کنیم و همه این کارها با ۴۰ نفر انجام می‌شود.  
مخبر ضمن تاکید بر اینکه تمام مقررات کشور را رعایت می‌کنیم و یک مزایده و مناقصه غیرقانونی نداشتیم، اظهار داشت: یک سهم از اصل ۴۴ نداشتیم و مالیات‌هایمان را حتی برای مواردی چون مدرسه و مسجد هم که معاف از مالیات هستند می‌دهیم.

دیدار با امام جمعه ساری

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در اولین روز سفر خود به استان مازندران با آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه ساری دیدار کرده و به بیان اهم فعالیت‌ها و خدمات ستاد اجرایی پرداخت.
وی با بیان اینکه در کل کشور تقریبا ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۴۶۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌ایم و طرح‌های زیربنایی شامل ۱۶۰۰ مدرسه، ۱۲۰۰ مسجد، ۱۲ بیمارستان و همچنین احداث جاده و راه از دیگر خدمات ستاد اجرایی است، گفت: پشتیبانی از زوج‌های نابارور از اقدامات ستاد است و تقریبا تمام کودکان ناشنوایی که به دنیا می‌آیند اگر کاشت حلزون نشود، ناشنوا می‌مانند و ما به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم تا هر کودکی که نیاز به کاشت حلزون باشد نباید به دلیل مالی از این خدمت محروم بماند.
وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت احیای بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در راستای شعار رونق تولید، تصریح کرد: برخی کشورها ۹۸ درصد کشورهایشان خرد است و نزدیک ۷۰ درصد اشتغال‌شان و ۴۰ درصد GDP آنها از این اشتغال‌هاست.
در سال گذشته حدود ۸۰ هزار شغل ایجاد کردیم و امسال حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم که ۳۰ هزار طرح است و عمده اینها اشتغال خرد است، گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد از این احیا، طرح‌هایی بوده که تعطیل شده بودند که نساجی مازندران یکی از آن آنها بود.
وی با تاکید بر اینکه با ۱۶۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری که توسط ستاد اجرایی انجام شد، نزدیک ۵ هزار میلیارد سرمایه معطل شده به سیستم اقتصادی بازگشته است، اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان تا نزدیک ۴۰ هزار شغل تا پایان سال اتفاق می‌افتد و با این اقدام ما ۱۰ درصد واردات گوشت کشور کاهش یافت.
رئیس ستاد اجرای فرمان امام با اشاره به اینکه از طرح‌های احیا شده ۱۱۹۱ مورد آن در استان مازندران بوده است، تصریح کرد: در این سفر ۱۴۱۰ پروژه را افتتاح می‌کنیم که چیزی نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ۵۶۰۰ اشتغال است.
مخبر با بیان اینکه تاکنون نزدیک ۳هزار وام قرض‌الحسنه، ۷۵۵۰ بسته لوازم‌التحریر و ۶۴جهیزیه  به اهالی مازندران اعطا شده و ۶۰۰ نفر از ایتام زیر پوشش ستاد اجرایی قرار گرفته‌اند، بیان داشت: ۴۸ هزار مستمند تحت پوشش بیمه در استان مازندران، درمان ۹۱۳ زوج نابارور، کاشت حلزون برای ۵۲ کودک ناشنوا، توزیع هزار بسته لوازم خانگی و هزار راس دام سبک برای سیل زدگان از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مازندران است.
وی افزود: در عین حال تقریبا ۱۴۳۰ پروژه زیربنایی شامل ۵۲ مدرسه، ۱۴۰ مسجد برای روستاهای فاقد مسجد، ۹۰ پروژه زیربنایی و ساخت هزار پروژه مسکونی نیز خدمات ستاد اجرایی در استان مازندران است.
آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: بنیاد برکت انصافا برکت به بار آورده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه هر تشکر و سپاسگزاری که در مقابل اقدامات کمی و کیفی ستاد اجرای فرمان امام گفته شود شایسته است، اظهار داشت: جنگ فرهنگی از نگاه رهبر انقلاب اهمیت بیشتری دارد. و جنگ اقتصادی فوریت و اولویت بیشتری دارد و باید جنگ اقتصادی فعلی را جدی بگیریم و دولت به تنهایی از پس بسیاری از مسائل بر نمی آید و باید بنیادهای خیر به کمک بشتابند.
آیت‌الله محمدی‌لائینی تاکید کرد:  الحمدلله بنیاد برکت انصافا برکت به بار آورده و بودجه‌های خوبی را در حوزه های اقتصادی و خدماتی و مساجد و نیازمندی‌های روستاها و اقشار محروم اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه برکت شکرگزاری می‌خواهد، گفت: دشمن قطعا در این جنگ اقتصادی ناکام میماند و برد با نظام جمهوری اسلامی است و البته پیروزی در یک جنگ ساز و کار و برنامه ریزی می‌خواهد و باید در جنگ اقتصادی ساز و کارهای لازم را برای این جنگ آماده کنیم و باید این اقتصاد را بنیادین بازسازی کنیم و از دولتی بودن و نفتی بودن فاصله بگیریم.
امام جمعه ساری تاکید کرد: باید خدمات و حمایت‌ها را به طبقات محروم بکشانیم چون آنها خاستگاه انقلاب و عامل حدوث و دوام انقلاب هستند و باید دِینمان را به آنها ادا کنیم.
وی با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها گامی که ستاد اجرایی فرمان امام برداشته را بردارند و اینطور عمل کنند در آخر سال گزارش های خوبی می بینیم؛ کما اینکه آمار ایجاد اشتغال ستاد اجرایی گام موثری است، تصریح کرد: دعا می‌کنیم که خدمات شما بیش از این باشد و نساجی در قائمشهر اعتبار ملی  دارد و توجه این بنیاد به احیای این صنایع بسیار لازم و قابل تقدیر است؛ چنانچه در بخش نازایی و کاشت حلزون هم امروز بسیار ضروری است چون هزینه این معالجات بسیار گران است.

افتتاح مدرسه ۹کلاسه شهیدان حجازی

همچنین در دومین روز از سفر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان مازندران، هنرستان دخترانه ۹ کلاسه شهیدان حجازی با حضور خانواده این شهیدان افتتاح و به بهره برداری رسید.

دیدار با خانواده شهید غواص

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در جریان سفر به شهرستان گلوگاه استان مازندران، با حضور درمنزل  شهید غواص «قاسم موجرلو»، نسبت به مقام شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۱۳۳۱ طرح اشتغالزایی بنگاه محور اجتماع محور و تسهیلات محور ستاد اجرایی فرمان امام

آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۱۳۳۱ طرح اشتغالزایی بنگاه محور اجتماع محور و تسهیلات محور با ایجاد ۴۸۲۱ شغل در استان مازندران با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این این مراسم با اشاره به طرح احیای کارخانه تولید کاغذ از زباله «پارس کاغذ نکا» گفت: بسیار خوشحالم که بخشی از دغدغه های مردم استان مازندران توسط ستاد اجرایی فرمان امام رفع شد.

وی افزود: روزانه در ستاد اجرایی ۱۰۰طرح کوچک با ۳۰۰ اشتغال راه می افتد.

مخبر با تاکید بر این که سرمایه‌های معطل شده ما در کشور زیاد هستند گفت: ستاد اجرایی فرمان امام توسط نهضت احیا، ۲۰هزار و ۵۰۰ طرح را ظرف ۱۳ تا ۱۴ ماه به چرخه تولید کشور برگرداند.

وی افزود: یعنی با ۱۶۰۰میلیارد تومانی که آورده ما بوده، چیزی قریب ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید کشور برگشته و چیزی نزدیک به ۲۱۰ هزار شغل ایجاد شده است.

مخبر با بیان اینکه بنگاه‌های معطل شده و نیمه تعطیل در کشور بسیار زیاد هستند، تصریح کرد: یکی از کارهایی که همه باید انجام دهند احیای همین ظرفیت های معطل شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: امروز در استان مازندران ۱۵۰۰طرح افتتاح می‌کنیم که ۱۱۹۱ طرح، کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل هستند.

مخبر ادامه داد: با این احیا، تقریبا ۴۴۰ میلیارد تومان برگشت سرمایه تعطیل شده به سیستم برمی گردد و باعث بازگشت ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر به فضای کار و اشتغال می‌شود.

کد خبر 955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =