توزیع ۲۰۰ بسته لوازم خانگی اهدایی شیعیان ترکمان عراق به مردم سیل زده لرستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

کمک‌های مردم ترکمان عراق که به همت حشدالشعبی جمع آوری شده بود، عصر امروز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بین مردم سیل زده لرستان توزیع شد.

سید امیرحسین مدنی نماینده ستاد اجرایی فرمان امام در آئین اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌خانگی به مردم سیل‌زده استان لرستان که باحضور نمایندگان حشدالشعبی و مجلس عراق در کوهدشت برگزار شد، گفت: چندی پیش چند نفر از نمایندگان شیعیان ترکمان عراق در تماس با دکتر مخبر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کردند مایل هستند که جلسه‌ای را با موضوع سیل ایران داشته باشند، تعجب کردیم این چه نوع جلسه‌ای خواهد بود، نهایتا جلسه با حضور نمایندگانی از حشدالشعبی و نمایندگان مجلس عراق با ریاست ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و آنها اعلام کردند مقداری کمک مردمی از شیعیان ترکمان عراق برای مناطق سیل‌زده ایران جمع‌آوری کرده اند که با توجه به عملکرد خوب ستاد اجرایی فرمان امام در امدادرسانی به سیل زدگان مایلند که ازطریق این ستاد کمکها به دست مردم برسد.
مدنی افزود: کمک‌های جمع آوری شده از شهرهای خورماتو، طوز خورماتو، آمرلی، بشیر و داقوق هستند که ماهها در محاصره داعش بودند و ضربات مالی و جانی زیادی از تروریسم خورده اند اما بااین حال برای قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی و مردم ایران در مبارزه و شکست داعش، به محض اطلاع از حادثه سیل اقدام به همدردی و همدلی کردند.
وی افزود: پولی که توسط شیعیان ترکمان عراق جمع‌آوری‌شده بود به‌ ۲۰۰ پک لوازم‌خانگی تبدیل شد و امروز توسط ستاد اجرایی فرمان امام بین مردم سیل زده لرستان توزیع شد.
مدنی با اشاره به پذیرایی و خدمات‌دهی خالصانه عراقی‌ها از زوار ایرانی در مراسم باشکوه اربعین، بیان داشت: مرزها درنوردیده شده و این به برکت سفره احسان امام حسین(ع) است.
در پایان این مراسم، پدر شهید هادیان به نمایندگی از مردم لرستان تابلوفرشی را بعنوان قدردانی از همدلی مردم ترکمان عراق به نماینده حشدالشعبی اهدا نمود.

کد خبر 965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =