آغاز فرآیند ایجاد ۴۵۰۰ شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان بوشهر

با سفر مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به بوشهر، فرآیند ایجاد ۴۵۰۰ شغل در این استان آغاز شد.

امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان بوشهر و در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم و کمتر برخوردار این استان آغاز شده است.

وی افزود: ۱۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) و «آسمان»  (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) طی دو سال آینده در استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

امیرحسین مدنی افزود: پنج شهرستان گناوه، دیلم، دیر، تنگستان و دشستان به عنوان مناطق هدف اشتغال‌زایی بنیاد برکت انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل برکت با تاکید بر این‌که بخشی از این ۱۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: آغاز به کار این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی را در مناطق محروم استان بوشهر به همراه خواهد داشت.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد و راه‌اندازی ۱۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی مذکور، ۱۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: هدف این است که با بهره‌گیری از ظرفیت دریا، استان بوشهر به منطقه هدف ایجاد اشتغال در حوزه‌های پرورش آبزیان و خرما تبدیل شود و زنجیره تولید آبزیان و خرما در استان شکل بگیرد.
 
مدنی با اشاره به انتخاب ۶ تسهیل‌گر و مجری برای فعالیت در استان بوشهر بیان کرد: عملیات ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی آغاز شده و به زودی کمیته‌های توسعه‌ اشتغال در هر شهرستان ایجاد می‌شود. پس از تشکیل این کمیته‌ها، فرآیند اهلیت‌سنجی فنی توسط مجری و تسهیل‌گران بنیاد برکت آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی و زیست فناوری بوشهر گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز اقدام به مشارکت و سرمایه‌گذاری در ۷ واحد صنعتی و کارخانه در استان بوشهر کرده که پس از پایداری و رسیدن به مرحله سوددهی، از ۴ کارخانه خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است.

 آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه وامام جمعه بوشهر در این دیدار گفت: اقدام ستاد اجرایی در احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بسیار ارزشمند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار بوشهر نیز ضمن تقدیر از خدمات ستاد اجرایی در مناطق محروم کشور گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام می توانیم ریشه بیکاری در استان را بخشکانیم

کد خبر 966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =