مدیر عامل بنیاد احسان:

افزایش 15درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کرونا

کد خبر: 11301
طی هفته گذشته 803 هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (٤٠٣٠) در خصوص بیماری کرونا برقرار شده است.
محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: سامانه 4030 به عنوان مركز خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرايی و با همکاری وزارت بهداشت در هفته اخير شاهد افزايش ١٥ درصدی تماس های مردم از سراسر كشور برای كسب اطلاعات مربوط به بيماری كرونا بود.
وی افزود: تعداد كل تماس ها با اين سامانه از ابتدای شيوع كرونا به عدد قابل توجه ١٦ميليون و٥٠٠ هزار تماس رسيده است.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ ها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگويی از طريق سيستم ورودي IVR و گفتگوی مستقيم با مشاوران آموزش دیده انجام ميشود كه ٥٦ درصد تماس های هفته گذشته با اين سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است.
ترکمانه افزود: پس از موضوع دريافت مشاوره توسط فردی كه گمان ميكرده خود يا اطرافيانش علائم بيماری را دارند، دو موضوع ارتقاء سطح دانش در مورد راه های انتقال كرونا و شناسايی مراكز ارائه دهنده خدمات تخصصی كرونا از ديگر سوالات اصلی تماس گيرندگان بوده است.
مدیر عامل بنیاد احسان با بيان اينكه در هفته گذشته بيشترين تعداد تماس ها با سامانه ٤٠٣٠ از استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و فارس بوده، خاطرنشان كرد: تغذيه در دوران كرونا ١٣درصد، مشاوره و روانشناسی كرونا ١١درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران كرونا ٤ درصد سوالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، فعالیت سامانه 4030 سهم به سزایی در كاهش مراجعات غيرضروری شهروندان به مراكز درمانی و كاهش ريسك انتقال ويروس کوید19 داشته است.