آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید ماهیانه ۱.۵ میلیون دوز واکسن کرونا از ۴۰ روز دیگر/ ثبت‌نام قطعی  ۳۶ هزار داوطلب برای تست انسانی واکسن

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آمادگی این ستاد برای تولید ۱۲ میلیون دوز واکسن ظرف ۶ ماه پس از تأیید نهایی آن خبر داد.

 
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز در جریان بازدید از محل آماده شده برای تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: در این شهرک یک مرکز جامع تولید انواع واکسن را راه‌اندازی خواهیم کرد که آمادگی تولید ۹۰ درصد واکسن‌های کشور در آن وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به مراحل تست انسانی واکسن کرونا گفت: علیرغم تبلیغات سو شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضدانقلاب تا امروز ۶۰ هزار نفر برای داوطلبی تزریق واکسن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته‌اند و ۳۶ هزار نفر پس از اطلاع از شرایط لازم، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند، اگرچه ما بیشتر از ۵۶ نفر را نمیتوانیم بپذیریم.

مخبر افزود: این ۵۶ نفر از یک منطقه یا یک جنس و سن هم نخواهند بود و به صورت متنوع و پراکنده انتخاب خواهند شد و تزریق هم به صورت یکجا و همزمان نخواهد بود و در یک دوره زمانی تزریق انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص آغاز تست انسانی خاطرنشان کرد: ظرف دو سه روز آینده اولین تزریق انجام خواهد شد، جان انسان‌ها برای ما اولویت اول است و کار پیچیده و حساسی است ولذا  بسیار سخت‌گیرانه‌تر از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تمام ملاحظات و نکات را رعایت میکنیم و هیچ اصراری برای جلوافتادن هیچ فرایندی نداریم.

وی عنوان کرد: واکسن ایرانی کرونا، هیچ چیزی کمتر از واکسن‌های ساخته شده در سایر نقاط جهان ندارد و تقریبا واکسن تولیدی توسط دانشمندان ستاد کمترین عوارض را خواهد داشت.

مخبر با اشاره به توان  تولید واکسن در این مجموعه گفت: ظرف ۴۰ روز آینده به ظرفیت تولید ماهیانه ۱.۵ میلیون دوز خواهیم رسید و از ۶ ماه دیگر این ظرفیت به ماهیانه ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید و پس از تأمین نیاز کشور، قادر خواهیم بود که واکسن را به خارج از کشور هم صادر کنیم.

کد خبر 1136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =