احداث ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی برکت در مناطق روستایی و عشایری کشور با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام

با هدف کمک به دانش‌آموزانی که در مناطق محروم به علت دوری راه، امکان رفت‌وآمد روزانه را ندارند، ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی توسط بنیاد برکت احداث شد.

محمد مهجوری معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر افزود: ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی بنیاد برکت در مناطق محروم، روستایی و عشایری استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و زنجان ساخته شده است.

وی تأکید کرد: این خوابگاه‌ها در اختیار دانش‌آموزانی قرار می‌گیرد که به علت دوری راه و بعد مسافت، امکان رفت‌وآمد روزانه را ندارند و باید در نزدیکی واحد آموزشی خود سکونت داشته باشند.

به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین سهم را از خوابگاه‌های دانش‌آموزی این بنیاد دارند.

مهجوری در این‌باره توضیح داد: بنیاد برکت چهار خوابگاه دانش‌آموزی را در شهرستان‌های هامون، سرباز، دلگان و کنارک سیستان و بلوچستان ساخته و چهار خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق روستایی و عشایری بشاگرد استان هرمزگان نیز در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خوابگاه‌ها در کنار مدارس و مجتمع‌های آموزشی‌ای احداث شده که توسط خود بنیاد ساخته شده است. از جمله، خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه عشایری دخترانه ریگان کرمان، خوابگاه هنرستان فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه هودیان شهرستان دلگان و خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه شبانه‌روزی گریت شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان.

مهجوری درباره میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این خوابگاه‌ها گفت: بنیاد برکت نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۷ خوابگاه شبانه‌روزی در مناطق روستایی و عشایری اختصاص داده و هزینه کرده است.
 

کد خبر 1473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =