بهره برداری از ۱۰۰۰ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هکتار گلخانه جدید توسط ستاد اجرایی فرمان امام

آیین بهره‌برداری از یک‌هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و ساخت ۳ هزار گلخانه در کشور برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم که در منطقه خرماکلای مازندران برگزار شد، حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای بهره‌برداری از یک‌هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای را یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در ۱۷۷ شهرستان، ۲۶۰ پخش و ۴۸۵ روستای ۳۰ استان کشور و در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور راه‌اندازی شده و برای ۳۰۰۰ نفر هم ایجاد شغل به دنبال داشته است.

امیرحسین مدنی افزود: ۱۵ هکتار از اراضی کشور به ایجاد فضای گلخانه برای عملیاتی کردن این یک‌هزار طرح اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به توجه بنیاد برکت بر تنوع بخشی به اقتصاد روستایی اظهار داشت: صاحبان ۵۴ درصد طرح‌های مذکور را مردان و ۴۶ درصد را بانوان تشکیل میدهند، همچنین استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در رسته گلخانه به خود اختصاص داده‌اند.

مدنی توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف ارتقای بهره‌وری و اشتغال‌زایی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز ایجاد ۳۰۰۰ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای با ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ایجاد این ۳ هزار طرح جدید علاوه بر احیای ۵۰ هکتار از فضای گلخانه‌ای کشور، زمینه اشتغال برای ۹ هزار نفر را نیز فراهم خواهد آورد.

 گفتنی است، در این مراسم و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با سه استان اصفهان، ایلام و تهران تعدادی از طرح‌های تولید محصولات گلخانه‌ای برکت در این استان‌ها به بهره‌برداری رسید.
 

کد خبر 1575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =