ایجاد ۲۱۰ هزار شغل جدید برکت در ۱۲ هزار روستای کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، ۲۱۰ هزار شغل جدید در روستاهای کشور ایجاد میشود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: امسال راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید را در دستور کار داریم که باعث ایجاد ۲۱۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم خواهد شد.

امیرحسین مدنی خاطرنشان کرد: ۹۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کل پیش‌بینی شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای راه‌اندازی ۷۰ هزار شغل جدید برکت در سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: همچنین تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از ۷ هزار و ۵۷۵ روستا در سال ۹۹ به ۱۲ هزار روستا در سال جدید رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد پیش از این در ۲۷۶ شهرستان از ۳۱ استان کشور در زمینه ایجاد فرصت‌های کسب و کار فعال بود که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ شهرستان خواهد رسید.

مدنی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم گفت: آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، نوشت‌افزار، محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی از جمله رسته‌های اولویت‌دار سال ۱۴۰۰ به‌شمار می‌روند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال جدید بر ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوختبران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول تمرکز کرده است.

مدنی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور عملیاتی کرده که ایجاد ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی را به دنبال داشته اشت.

کد خبر 1622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =