ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر/ بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای زنجیره پرورش شتر پرداخت شد

مدیرستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که ماحصل این طرح تکمیل زنجیره پرورش شتر و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان به‌ویژه شهرستان نهبندان است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، یکی از باارزش‌ترین فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  اشتغال و کارآفرینی است که در راستای شعار سال «تولید،پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، حرکت می‌کند.

سید مجتبی موسوی مدیرستاد اجرایی فرمان حضرت امام ) در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به موضوع ایجاد اشتغال گفت: موضوع ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید یکی از برنامه‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان امام بوده و تاکنون 800 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان جذب شده است.

وی ادامه داد: با جذب این میزان اعتبار ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 12 هزار نفر در قالب طرح‌های بنگاه‌محور، مشارکت در 16 طرح سهامی و احیای طرح‌های ناتمام در دوره مشارکت پنج ساله فراهم شده است.

مدیرستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر گفت: تاکنون در این زمینه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که ماحصل این طرح تکمیل زنجیره پرورش شتر و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان به‌ویژه شهرستان نهبندان است.

موسوی عنوان کرد: در راستای اشتغال‌زایی پایدار در روستاها، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد با استانداری منعقد شده که با به‌کارگیری 30 تسهیل‌گر و مجری در ٥٠٠ روستای بالای 50 خانوار 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شد.

وی با بیان این‌که از ابتدای این طرح تاکنون حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است اظهار کرد: افراد بیکار یا افرادی که کمتر از 700 هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی 30 تسهیل‌گر و مجری دارد که دوره‌های 45 روزه آموزش تسهیل‌گری را فرا گرفته‌اند و در حال حاضر در راستای اشتغال‌زایی روستائیان فعالیت می‌کنند.

موسوی در ادامه اظهار کرد: در حوزه طرح‌های بنگاه‌محور برای حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقم اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی اظهار کرد: احداث 86 مدرسه توسط این ستاد در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 34 مورد تکمیل و افتتاح شده است.بیش از 25 مسجد و خانه عالم نیز احداث و برای تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتش‌دست نهبندان نیز قرارداد 15 میلیاردی منعقد شد که قبلا اتاق سی‌تی‌اسکن آن توسط بنیاد برکت این ستاد، تکمیل شده است.

موسوی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ستاد اجرایی کمک به تأمین آب شرب مردم بوده که تاکنون به تأمین اعتبار 33 مجتمع آبرسانی کمک شده است.

کد خبر 1630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =