۳۵ هزار دُز واکسن برکت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گرفت

۳۵ هزار دُز واکسن برکت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید محمدحسن تقی‌زاده ظهر امروز در بازدید از روند تزریق واکسن کرونا به گروه‌های سنی مختلف در استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد اجرایی حضرت امام راحل در همه عرصه‌ها در خدمات‌رسانی حضور فعال دارد، اظهار داشت: در عرصه مقابله با کرونا تاکنون طرح‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله مشارکت در ضدعفونی مکان‌ها و نقاط پرتردد، توزیع بسته‌های معیشتی، تولید و توزیع ماسک و رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر اجرا کرده است.

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا و تسریع در عملیات واکسیناسیون خاطرنشان کرد: تاکنون 35 هزار دُز واکسن برکت برای تزریق به کسانی که علاقمند به دریافت واکسن برکت هستند تحویل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان بوشهر از استقبال مردم بوشهر برای ثبت‌نام در مرحله سوم آزمایشی بالینی واکسن کووبرکت تقدیر و بیان کرد: در این مرحله یک‌هزار و 500 دُز واکسن به کسانیکه در سایت 4030 ثبت‌نام کرده بودند تزریق شد.

تقی‌زاده افزود: به همراه خانواده با افتخار و اعتماد کامل به دانشمندان و متخصصین توانا و توانمند کشور در طرح مذکور در سامانه 4030 ثبت‌نام و واکسن مرحله آزمایشی کووبرکت را دریافت کرده است.

73 درصد افراد بالای 70 سال دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم از شدت گرفتن تزریق واکسن کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از 78 هزار نفر حداقل یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در این راستا 58 هزار نفر دُز نخست و 20 هزار دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

سعید کشمیری از دریافت واکسن کرونا بیش از 73 درصد گروه سنی بالای 70 سال استان خبر داد و بیان کرد: در گروه سنی 65 تا 70 سال حدود 17 هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که 67.7 درصد از جمعیت این گروه سنی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: با شروع واکسیناسیون افراد بالای 60 سال تاکنون 16 هزار نفر معادل 52 درصد این گروه سنی واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

وی روند بستری‌ها در بخش کرونایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 464 نفر است که 113 نفر آن امروز بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ثبت 5 فوتی دیگر به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 328 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان از مرز 60 هزار نفر در استان بوشهر گذشته است.

کشمیری کاهش چشمگیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان را زنگ خطر افزایش مبتلایان دانست و بیان کرد: برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا باید در همه حالات شیوه‌نامه بهداشتی رعایت شود که استفاده مکرر از ماسک، پرهیز از مسافرت و دورهمی از آن جمله است.

کد خبر 1909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =