دیدار مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان سمنان با امام جمعه شاهرود

در دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استاد با امام جمعه شاهرود، موضوع اشتغالزایی در شهر شاهرود، کمک به بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهرهای شاهرود و بسطام، و طرح احسان غدیر مطرح شد.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود گفت: نیاز اول شهرستان شاهرود، بحث اشتغالزایی است. به خصوص در بخش کشاورزی با توجه به سرمازدگی که طی چندسال اخیر در شهرستان شاهرود شاهد آن بوده ایم، توجه به اشتغال و معیشت مردم باید اولویت اول کارهای اجرایی باشد.
امام جمعه در مورد مشکلات آب و فاضلاب شاهرود گفت: اگر ارگان هایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد علوی وارد نشوند، دولت ها نمی توانند کاری کنند. در بسطام، شبکه آب مربوط به 60 سال قبل است و 40 درصد هدررفت آب دارد. در شاهرود،  پروژه ی بهره برداری از فاضلاب شاهرود 15 سال طول کشیده و حالا هم 15 درصد از آن استفاده می شود و متاسفانه تصفیه خانه خوبی نداریم که این منابع را تصفیه کند. پیشنهاد من این است که ستاد اجرایی وارد این مقوله شوند چون مساله آب می تواند تبدیل به مساله امنیتی شود.
احمدی مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام سمنان گفت:  اگر در مورد تصفیه خانه، کار کارشناسی انجام شود، بنیاد برکت، امکان انجام این کار را دارد. ضمنا در نقاط مختلف استان، با تشکیل کارگروه اشتغال و نیازسنجی ، می توانیم برای گروه های مختلف اشتغالزایی کنیم.
وی افزود: در روز عید غدیر، بنیان احسان ستاد اجرایی در نظر دارد با همکاری هیئات و مساجد، و با توزیع 3 تن مرغ در سطح شهرستان های شاهرود و میامی اقدام به طبخ و توزیع غذای نذری در بین مردم با محوریت محلات و حاشیه شهرها و روستاها کند.
در ادامه وی به بیان گزارشی از عملکرد ستاد در آبرسانی به روستاهای محروم و اعزام کاروان بهداشت به منطقه پل ابریشم پرداخت و گفت در این طرح 250 نفر از خدمات دندانپزشکی رایگان استفاده کردند. درباره توزیع آب پیگیری هایی برای استقرار یک دستگاه آب تصفیه کن صنعتی در یکی از این مناطق انجام شده است، زیرا استحصال آب شیرین، در این منطقه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

کد خبر 1951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =