افتتاح اولین و بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه اشتغال کشور با هدف حمایت و ایجاد شغل برای جوانان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی رونمایی و راه‌اندازی شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر و جمعی از مدیران بانک‌ها، بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور و اولین صندوق ویژه اشتغال رسما آغاز به کار کرد.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر و قربان و توجه به خط مشی امیرالمؤمنین در دوران امامت‌شان و توجه و تأکید به موضوع رسیدگی به محرومان و مستضعفان گفت: سیاست اصلی ستاد اجرایی فرمان امام، محرومیت‌زدایی و ایجاد پیشرفت در مناطق کم‌برخوردار کشور با استفاده از توان بیکران مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های بالقوه و باورنکردنی آنان برای حل مشکلات بوده است.

محمد مخبر با اشاره به تلاش ستاد از دو سال پیش برای راه‌اندازی این صندوق افزود: هدف ما از ایجاد این صندوق، تسهیل مسیر اجرای طرح‌های اشتغالزایی توسط خودم مردم است که در گام نخست، این طرح‌ها از طریق بنیاد برکت شناسایی و به اجرا درخواهند آمد. ما از دو سال پیش برای دریافت مجوزهای قانونی از بانک مرکزی اقدام کردیم و نهایتا امروز پس از صدور مجوز از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این صندوق فعالیت خود را آغاز میکند.

وی افزود: این صندوق با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومان شروع به کار میکند و این سرمایه تا پایان امسال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در کمتر از ۵ سال به ۱۰هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مخبر عنوان کرد: در گام نخست، از طریق امضای تفاهمنامه بین این صندوق و بنیاد برکت، پرداخت تسهیلات برای اجرای ۱۵ هزار طرح اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی و ایجاد ۴۵ هزار شغل با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز میشود و در واقع بخشی از ۳۰۰ هزار شغلی که در سال توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد میشود، از این محل مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهند گرفت و در ادامه خواهیم توانست با کمک این صندوق و استقبال از طرح‌های خلاقانه مردمی به عددهای بسیار بالاتری نظیر ۵۰۰ هزار شغل در سال نیز برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی و با راه‌اندازی اپلیکیشن اختصاصی صندوق اشتغالزایی برکت، عموم مردم میتوانند با مراجعه به این صندوق و ارائه طرح‌های خرد، کوچک و متوسط اشتغالزایی از مزایا و تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام "صندوق برکت" را حائز دو ویژگی بزرگ دانست و افزود: در کشور صندوق‌های قرض‌الحسنه متعددی وجود دارند اما صندوق برکت دو ویژگی بزرگ و متمایز دارد، اول اینکه با توجه به سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور محسوب میشود و نکته دوم اینکه این صندوق هیچ شعبه و ساختمان و تشکیلات فیزیکی ندارد و کاملا بر بستر آی‌تی و اپلیکیشن موبایل و اینترنت تعریف شده تا در مجموعه‌ای چابک و فشرده، تمام اعتبارات صرفا برای اشتغالزایی جوانان صرف شود و از مخارج جاری و هزینه‌های معمول بانک‌ها و صندوق‌ها صرفه‌جویی گردد و حتی یک ریال هم خرج ساختمان و خودرو و جذب نیرو و... نشود.

وی افزود: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های علمی و به‌روز یکی دیگر از اهداف و سیاست‌های این صندوق خواهد بود و به زودی این صندوق مرجع بزرگی برای ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

در ادامه این مراسم تفاهمنامه همکاری بین بنیاد برکت و صندوق قرض‌الحسنه اشتغال برکت امضا شد.

تولید ۵ میلیون واکسن برکت

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در حاشیه این مراسم و در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص آخرین اخبار از نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: تا امروز نزدیک به ۵ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت در کارخانه شفافارمد تولید شده که تمام این واکسن‌ها باید در یک دوره ۱۶ تا ۲۰ روزه تست کنترل کیفیت مورد بررسی و تأیید نهایی قرار بگیرند.

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: از این تعداد تا امروز یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده و سایر واکسن‌های تولیدشده هم پس از طی مراحل تست کنترل کیفیت به طور مرتب و هفتگی تحویل این وزارتخانه خواهند شد.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام بعد از تولید واکسن، هیچ نقشی در توزیع و تزریق آن ندارد و تمام واکسن‌ها از طریق وزارت بهداشت و سامانه‌ای که برای تزریق عمومی  و مراکز واکسیناسیون طراحی شده به دست مردم میرسد که براساس گزارش‌ها خدا را شکر این واکسن با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم روبرو شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص صادرات واکسن برکت افزود: تا زمانی که نیاز داخل تأمین نشود هیچ برنامه‌ای برای صادرات واکسن برکت نداریم و همچنین ارائه آمارهای نجومی و تخیلی از میزان هزینه تولید این واکسنِ امن و مورد اطمینان ایرانی در برخی سایت‌های فضای مجازی هم کذب و کاملا بی‌اساس است.

انتهای پیام/

کد خبر 2007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =