آغاز اهدای ٢٧ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

فاز اجرایی طرح «مثبت حرکت» بنیاد ١۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، برای تأمین ٢٧ هزار ویلچر معلولین در مناطق کم‌برخوردار کشور صبح‌امروز آغاز شد.

صبح‌امروز در مراسمی در محله محروم هرندی تهران توزیع ۲۷۰۰۰ ویلچر اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان مناطق محروم کشور رسما آغاز شد.

 مدیرعامل بنیاد ١۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حدود ۴٠ روز پیش تفاهمنامه‌ای با سازمان بهزیستی برای تأمین ۲۷هزار ویلچر معلولان مناطق محروم کشور منعقد کردیم و امروز آغاز فرایند اجرایی آن را خواهیم داشت.

سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه توزیع ویلچر از امروز به صورت نمادین در محله محروم هرندی تهران آغاز میشود گفت: فردا نیز در یکی از روستاهای محروم کاشمر از توابع استان خراسان رضوی توزیع این ویلچرهای اهدایی را ادامه خواهیم داد. این کار توسط بنیاد ١۵خرداد و مشارکت مردم اجرا میشود و سازمان بهزیستی در این مرحله نقشی ندارد.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح مثبت حرکت معلولین محروم شامل دهک‌های یک تا سه درآمدی هستند که سازمان بهزیستی مشخصات آنها را در اختیار ما قرار داده است، ادامه داد: هر یک از این ویلچرها یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان ارزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب این است که تمام این ویلچرها تماما ایرانی و ساخته شده توسط خود معلولان در یکی از مؤسسات خیریه است و توانسته تأییدیه لازم را هم کسب کند.
ارجائی افزود: مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح به سامانه  https://1542.ir/ مراجعه کنند و برای این امر همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند.

در این مراسم داوود علیپوریان کاپیتان تیم والیبال نشسته و قهرمان دو دوره پارالمپیک، به عنوان سفیر "طرح مثبت" معرفی شد.

همچنین علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ٢ هزار و ٢٠ محله در کل کشور از جنس محله‌ی هرندی وجود دارد.

آقامحمدی افزود: کشور ۷۰هزار ویلچر درسال نیاز دارد که برای تأمین آن کسری وجود داشت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ١۵ خرداد پذیرفت که ٢٧ هزار ویلچر را تأمین کند.

کد خبر 2143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =