۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی از بنیاد برکت استان سمنان تسهیلات می‌گیرند

مدیر کل ستاد اجرایی استان سمنان: با توجه به نزدیکی سال تحصیلی، پویش مشق احسان در استان سمنان اجرایی می‌شود و با اجرای آن بیش از 4 هزار بسته لوازم‌التحریر در استان سمنان و با اولویت خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا با ارزش ریالی بیش از 7 میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با توسعه تشکیلات خود در سراسر کشور و با ایجاد نهادهای خدمات‌رسانی مانند بنیاد احسان، بنیاد برکت، بنیاد 15 خرداد، گروه تدبیر و چندین زیرمجموعه دانش‌بنیان توانسته است در ارائه خدمت به مردم با اولویت مردم محروم کشور بسیار خوش بدرخشد و هرگاه که کشور و مردم نیاز داشته‌اند؛ همواره حضور پررنگ این نهاد خوش‌نام و خدمتگزار را دیده‌اند.

مقابله با کرونا یکی از عرصه‌های بسیار مهم و ضروری است که خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به اذعان دوست و دشمن در آن خوش درخشیده است.

یادمان نمی‌رود روزهایی را که کمبود ماسک در کشور همه را شوکه و نگران کرده بود و این حضور جهادی بسیج و سپاه و نیز اقدام بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود که همه نیازهای کشور را در حوزه ماسک و مواد ضدعفونی برطرف کرد.

اگر امروز کشورمان به یکی از معدود کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا بدل شده است؛ نمی‌توان از نام بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به‌سادگی گذشت.

اگر امروز شاهد توسعه مدارس نوساز و شیک در مناطق محروم و روستاهای کشور هستیم؛ این به برکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که سال‌های سال است در این راه قدم برمی‌دارد.

ارائه بسیاری از خدمات محرومیت‌زدایی در سراسر کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سبب شده است تا امروز این نهاد خوش‌نام در میان مردم محروم و حتی عموم مردم محبوب‌تر از همیشه شود.

در استان سمنان نیز ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اقدامات خوبی را در راستای رفع غبار محرومیت از چهره روستاها و نقاط محروم انجام داده است.

حامد احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان با اشاره به اجرای رزمایش‌های متعدد محرومیت‌زدایی در این ستاد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: در راستای مواسات و همدلی تاکنون پنج مرحله رزمایش همدلی و احسان در سراسر کشور و استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: در این پنج مرحله رزمایش مواسات بیش از 80 هزار بسته معیشتی و همچنین 18 هزار بسته بهداشتی تحت عنوان رزمایش احسان سلامت درمجموع به ارزش ریالی بیش از 250 میلیارد ریال بین خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در استان سمنان توزیع‌شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان از برگزاری چندین رزمایش دیگر محرومیت‌زدایی از سوی این ستاد خبر داد و افزود: رزمایشی که هم‌اکنون در استان سمنان در حال برگزاری است پویش احسان زندگی است که به بحث توزیع تانکرهای آب 5000 لیتری در مناطق محروم در راستای تأمین آب شرب مردم نقاط محروم و بدون آب استان پرداخته است.

احمدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در نقاط محروم استان سمنان تصریح کرد: در این راستا نیز با توجه به نزدیکی سال تحصیلی پویش مشق احسان در استان سمنان اجرایی می‌شود و با اجرای آن بیش از 4 هزار بسته لوازم‌التحریر در استان سمنان و با اولویت خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا با ارزش ریالی بیش از 7 میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

اشتغال‌زایی؛ اولویت مهم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان با اشاره به رسالت این ستاد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارآفرینان و افراد جویای کار تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بر اساس تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، در بحث اشتغال‌زایی در سراسر کشور فعال است.

احمدی با اشاره به عملکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان سمنان در راستای توسعه طرح‌های کارآفرینی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 500 طرح اشتغال‌زایی در استان سمنان اعتبارسنجی و اولویت‌بندی شده و پس از بررسی‌های لازم برای اخذ تسهیلات موردنیاز، به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان بیش از 90 درصد این طرح‌ها تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کردند عنوان کرد: برآورد ما برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در استان سمنان تا پایان امسال، بیش از 600 طرح اشتغال‌زایی است و با اعطای تسهیلات به این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای بیش از 1000 نفر را در استان شاهد باشیم.

کد خبر 2234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =