طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" در ۸۵ محله اصفهان آغاز شد

در طرح توسعه و تحولِ اجتماع محور که برای کل کشور اجرا می‌شود نهادهای مختلف مانندستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، سپاه و بسیج مشارکت دارند و همکاری فزاینده آنان سبب اجرای به موقع طرح و رفع معضلات مناطق کم برخوردار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان ، در قالب این طرح که برای محله‌های کم‌ برخوردار استان اصفهان اجرا می‌شود مقرر است برنامه‌های توسعه‌ای مانند تهیه مسکن، ارائه خدمات ضروری، آموزش، اشتغال‌زایی، توانمندسازی، بهداشت و درمان انجام شود.

در این طرح به‌منظور توانمندسازی شهروندان از ظرفیت آنان با محوریت و حمایت نهادهای مختلف مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بهزیستی، کمیته امداد،  هلال احمر، سپاه و بسیج استفاده می‌شود.

اصفهان به‌عنوان استان آزمایشی (پایلوت) این طرح معرفی شده است تا پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت در همه محله های کم برخوردار کشور به اجرا در آید.

بر اساس برنامه اعلام شده در هر یک از محله‌ها یک نهاد، خانه ای را دایر و پیشبرد فعالیت ها  را در آن محل مدیریت خواهد کرد.

استاندار اصفهان در آیین آغاز این طرح، هدف از اجرای آن را محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند در راستای توانمندسازی شهروندان کم‌برخوردار موثر واقع شود.

عباس رضایی تصریح کرد: همدلی، همراهی و همکاری نهادهای مختلف برای پیشبرد این هدف در راستای کاهش محرومیت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

براساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی اکنون ۹ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۱ میلیونی کشور در حاشیه ۹۱ شهر به وسعت ۵۳ هزار هکتار زندگی می‌کنند و بر این اساس جمعیت حاشیه نشین کشور با احتساب اتباع بیگانه به ۱۳ میلیون نفر می‌رسد.

در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار از گستره شهرهای استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا را مناطق حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهند.
نسبت حاشیه نشینان استان اصفهان به کشور به غیر از آمار اتباع بیگانه از نظر جمعیت و وسعت به ترتیب حدود پنج و چهار درصد است.

اصفهان با حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، سومین استان پر جمعیت کشور است.

کد خبر 2368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =