سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومانی در طرح هاب شتر

ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی طرح هاب منطقه‌ای شتر، ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش  خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی؛  این ایستگاه ، موسوم به مرکز به نژادی شتر به عنوان بخش پیشران طرح هاب منطقه‌ای شتر در دشت بجد شهرستان بیرجند واقع است.
در حال حاضر در این مرکز که ظرفیت ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد ، ۲۰۰ نفر شتر موجود است و از ۱۱۸ هکتار اراضی مستعد کشت گونه‌های مرتعی استان نیز ۳ هکتار کشت تمام گونه‌های گیاهی منطقه است.
این ایستگاه با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی ، تحقیقات درخصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آن‌ها و نیز تولید علوفه و شیر برای مصرف در استان راه اندازی می‌شود.

دو هدف دیگر از راه اندازی این مرکز پیشرانی در نوآوری و فناوری در پرورش شتر و تولید گونه‌های مرتعی و نیز ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی است.
موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان افزود: ستاد اجرایی برای ایجاد این ایستگاه ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و زمینه اشتغال مستقیم ۷ نفر را نیز فراهم آورده است.
این مجموعه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون با ۲۰۰ نفر شتر و ۳ هکتار سطح کشت گونه‌های گیاهی ، آماده بهره برداری است.
استاندار خراسان جنوبی نیز از ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی طرح هاب منطقه‌ای شتر بازدید کرد.
کد خبر 2467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =