اجرای ۱۳۷۰ طرح اشتغالزا در نهبندان

۱۳۷۰ طرح اشتغالزایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از زمان آغاز فعالیت تاکنون در شهرستان نهبندان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان گفت: از سال 98 تا کنون، ۱۳۷۰ طرح اشتغالزایی با ارزش ریالی ۴۷ میلیارد تومان در شهرستان نهبندان اجرا شده است.

سید مجتبی موسوی افزود: این مهم باعث شده است ۱۷۸ نفر مهاجرت معکوس داشته باشند و همچنین ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار صاحب شغل شوند.

وی گفت: ۵۷ روستای نهبندان که بالای ۵۰ خانوار ساکن دارند تحت پوشش طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت هستند و با این مهم ۹۰ درصد روستاهای اقماری نهبندان از تسهیلات بنیاد برکت بهره مند شده اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان افزود: این ستاد در حوزه خدمات اجتماعی همزمان با شروع ویروس کرونا با توزیع بیش از ۲۰۰ هزار ماسک رایگان در نقاط مختلف شهرستان نهبندان کار خود را آغاز کرد و در این راستا شش مرحله رزمایش همدلی و احسان با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا و محرومان شهرستان با توزیع بسته های معیشتی در دستور کار است که بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی در سطح شهرستان توسط گروه های جهادی همکار با ستاد و ائمه جمعه شهرستان توزیع شده است.

سید مجتبی موسوی افزود: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام در مبحث طرح‌های زیربنایی و پروژه های عمرانی در شهرستان نهبندان ۸۵ پروژه را در دستور کار خود دارد که اهم این پروژه ها شامل مدارس، ایستگاه دیجیتال، آب رسانی، راه، کتابخانه،خانه عالم،سی تی اسکن بیمارستان، خرید آب شیرین کن،احیای قنوات، خرید تانکر، احداث چمن مصنوعی، پایگاه سلامت، ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان نهبندان با همکاری شرکت پردیس ستاد نسبت به تکمیل و افتتاح میدان دام با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان ، کشتارگاه نهبندان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و قرنطینه روستای حیدرآباد نهبندان با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان با هدف نگهداری واردات دام و نگهداری شتر اقدام کرده است که در این راستا برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

کد خبر 2723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =