برگزاری آیین آغاز  فاز نخست طرح "مثبت حرکت" در استان آذربایجان شرقی

در قالب فاز اول طرح مثبت حرکت تعداد 100 دستگاه تقدیم توان خواهان نیازمند استان گردید

در این مراسم که با حضور معاون اجتماعی بناید15 خرداد ، مدیرکل بهزیستی استان ، نماینده بیت امام جمعه تبریز ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تنی چند از مسئولین استانی برگزار گردید مصباح ربانی ضمن ارائه گزارش کلی از  فعالیت های ستاد در استان ، خاطرنشان کرد فاز نخست طرح "مثبت حرکت" بنیاد ١۵ خرداد برای تأمین ویلچر معلولان مناطق کم‌برخوردار از امروز آغاز می گردد و طی آن تعداد 100 دستگاه ویلچر در بین توان خواهان عزیز نیازمند استان توزیع و اهدا خواهد شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره ) در استان با اشاره به تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی افزود: ستاد اجرایی نسبت به تأمین و اهدای ٢٧ هزار ویلچر متعهد شده که این ویلچرها به تدریج در اختیار معلولانی که توسط بهزیستی و بنیاد ١۵ خرداد شناسایی می‌شوند، توزیع می گردد.

مجتبی ابراهیمی نیز در مراسم اجرای طرح «مثبت حرکت» بنیاد ۱۵خرداد در تبریز، اظهار کرد: در مرحله اول ۲ هزار و ۵۰۰ ویلچر آماده توزیع و تاکنون در استان های چهارمحال بختیاری، گلستان، مازندران، قم و آذربایجان شرقی به کودکان معلول اهدا شده است. 

وی افزود: این ویلچرها در کارگاهی که خود معلولان اشتغال دارند، مونتاژ و تولید می شود و آماده سازی هر ویلچر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت : بنیاد ۱۵ خرداد در راستای وظایفی که در حوزه سلامت بر عهده دارد، چند دسته فعالیت برای خود تعریف کرده که حمایت از محرومان از جمله کودکان معلول که به ولیچر و واکر نیاز دارند، از جمله آنهاست و  تفاهم نامه ای نیز با آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت بهداشت منعقد می شود که در راستای آن کودکان دارای معلولیت شدید زودتر شناسایی شوند تا خدماتی از قبیل کاشت حلزون، جراحی چشم و عینک مورد نیاز برای آنان تامین شود. 

کد خبر 2735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =