رنگ پوشانی نانویی  بین هلدینگ صنایع نانو تک آینده و شرکت فناور نانویی اطلس پوشش محافظ

هشت قرارداد فناورانه بین صنایع و شرکت های فناوری نانو در مراسم افتتاح نمایشگاه و رونمایی از ۵۵ محصول فناوری نانو در خانه نوآوری ایران در نمایشگاه بین المللی که با حضور آقای دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و آقای دکتر سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد، منعقد شد.

قرارداد رنگ پوشانی نانویی ماهیچه های ریخته گری به روش جعبه سرد بین صنایع نانو تک آینده و شرکت فناور نانویی اطلس پوشش محافظ از جمله این قراردادها است.
پوشان‌های نسوز را می‌توان نوعی رنگ فرموله شده برای استفاده در صنعت ریخته‌گری دانست که معمولا به دو نوع «پایه آبی » و «پایه الکلی » در دسترس قرار دارند. تفاوت این پوشان‌ها با رنگ‌های معمولی در طراحی آنهاست؛ پوشان‌های نسوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در دماهای بالای فلز مذاب نیز مقاومت کرده و به صورت مانعی در برابر فلز مذاب و سطح ماهیچه یا قالب عمل نمایند. مزایای استفاده از پوشان‌های ریخته‌گری زمانی قابل دستیابی می‌شوند که به صورت صحیح انتخاب، آماده‌سازی و اعمال گردند. عدم رعایت هر یک از این موارد می‌تواند منجر به ایجاد سطح قطعه نامناسب یا بروز عیوب مختلف مانند طبله، مک‌های گازی، آخال و... شود.
شرکت «نانو تکفام گیتی » بعنوان شرکت زیر مجموعه صنایع نانوتک آینده که در حوزه رنگ های نانویی فعالیت می‌کند، با بهره‌گیری از این فرمولاسیون، خانواده‌ای از پوشان‌های پایه آب مورد استفاده در ماهیچه‌های ریخته‌گری چدن (مانند ماهیچه‌های اویل گالری، واتر جاکت، سایر ماهیچه‌های بدنه موتور و سرسیلندر و...) را روانه بازار خواهد کرد. این دسته از پوشان‌ها به راحتی با آب رقیق می‌شوند و به کمک مواد نسوز و سیستم رزینی ویژه‌ای که دارند، از قابلیت نسوزندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و تا دمای 1500 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند. 
شرکت‌های ریخته گری سایپا مالیبل، ایران خودرو، ریخته گری تراکتورسازی تبریز و ... شرکت های بزرگی هستند که  خواهان این محصول می‌باشند.

 

کد خبر 3161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =