اولویت بنیاد برکت ایجاد اشتغال در کشور است

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اولویت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد اشتغال در کشور است و بیشتر منابع بنیاد برکت به این سمت هدایت شده است.

عسگری در دیدار  نشست به جهادگران همکار با ستاد اجرایی فرمان امام خراسان جنوبی گفت: در زمینه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی اولویت ما بر مناطق مرزی است که بتوانیم زیرساخت‌، معیشت، اشتغال و آب را فراهم کنیم زیرا مردم در نقاط مرزی آسیب‌پذیرتر هستند و به لحاظ امنیتی هم ماندگاری جمعیت در مرز برای کشور مهم است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: اقدامات اجتماعی و محرومیت‌زدایی این ستاد مکرر از سوی مقام معظم رهبری سوال می‌شود و همیشه ایشان تاکید دارند که منتظر گزارش‌های مستمر شما هستیم بنابراین ۲ وظیفه اصلی در ستاد برای خودمان متصور هستیم که یکی کمک به رفع چالش‌ها در نظام اسلامی بوده و وظیفه دیگر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی است.

وی با اشاره به کارهایی که ستاد اجرایی می‌تواند در خراسان جنوبی انجام دهد گفت: هلدینگ‌های ستاد براساس ظرفیت‌ها و یکسری قواعد خاص خودشان نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق اقدام می‌کنند که معادن و بخش صنعت خراسان جنوبی این ظرفیت را برای سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های اقتصادی ستاد دارد.

عسکری افزود: در حوزه اجتماعی نیز فعالیت سه بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد را زیرمجموعه ستاد اجرایی داریم که بنیاد ۱۵ خرداد اخیرا به ستاد ملحق شده و در زمینه سلامت و جمعیت فعالیت دارد و در حوزه سلامت می‌تواند این بنیاد در خراسان جنوبی ورود جدی‌تر از قبل داشته باشد.

وی بیان کرد: بنیاد برکت در حوزه اشتغال و اقدامات عمرانی و زیرساخت با تمرکز فعالیت‌ها در روستاها و حاشیه شهرها فعالیت دارد که کارهای محرومیت‌زدایی را در ۲۲۰ محله حاشیه شهر در کشور در دستور کار داریم و بنیاد احسان نیز در زمینه‌های حمایتی، امدادهای فوری در حوادث و اقدامات جهادی فعالیت دارد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در معاونت اجتماعی بنیاد برکت، درمان ناباروری زوجین جوان دنبال می‌شود  که در سال جاری درمان ۲ هزار زوج ناباور را در دستور کار قرار دادیم و سهمیه خراسان جنوبی را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه گسترده حمایتی ما در طرح‌های مختلف بالاست افزود: از چند سال گذشته در موضوع پرچالش آب ورود پیدا کردیم و در سال جاری تعهد مرمت ۳۰۰ رشته قنات در کشور را داریم همچنین در زمینه آبرسانی به روستاها هم ورود پیدا کردیم و آبرسانی به هزار و ۴۰۰ روستا را تعهد داریم.

عسکری گفت: اگر در روستاها آب شور وجود دارد که بتوانیم با آب شیرین‌کن‌های کوچک آب روستاها را تامین کنیم، حاضر هستیم در این زمینه هم سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: ما در خراسان جنوبی تعهد داریم که زنجیره هاب شتر را تکمیل کنیم و کار مجموعه ستاد در خراسان جنوبی تکمیل شده است و باید سایر تعهدات از جمله ایجاد کشتارگاه هم انجام شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: تعهد مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی به اتمام رسیده که آمادگی قرارداد و تفاهم‌نامه جدید برای مشارکت در اجرای پروژه‌ها را داریم و کارها را در همین سال جاری شروع خواهیم کرد، در زمینه پروژه‌های آبرسانی، احداث خانه‌های عالم و مساجد، تامین جهیزیه و برخی زیرساخت‌های روستایی نیز به‌صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: در زمینه هزینه‌های مواد اولیه دندانپزشکی با توجه به گرانی آنها کمک خواهیم کرد و سایر نیازهای حوزه سلامت استان منتقل شود تا کمک کنیم.

عسکری بیان کرد: آمادگی داریم درمان دندان‌های کودکان معلول استان را بدون هیچ هزینه‌ای در تهران با توجه به وجود مرکز مجهز انجام دهیم همچنین در درمان افراد سرطانی با توجه به ردیف‌هایی که داریم می‌توانیم کمک کنیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی به‌صورت دقیق احصا و جمع‌‎بندی شود تا با توجه به دغدغه‌مندی معاون اول رییس جمهور برای رفع محرومیت در خراسان جنوبی و با مشارکت ستاد این موارد را نهایی کنیم و دولت هم اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: تعهدات، زمینه‌های سرمایه‌گذاری استان و کارهای جاری در قالب پیش‌نویس در استان ارائه تا با حضور معاون اول رییس جمهور نهایی شود و با همراهی دولت و ستاد اجرایی اقدامات به سرانجام خوبی در استان برسد.

کد خبر 3175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =