خراسان جنوبی، پایلوت طرح استان بدون بیکار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: استان بدون بیکار، راهبرد و برنامه محوری این ستاد در خراسان جنوبی است و در این طرح، خراسان جنوبی را به عنوان پایلوت اجرا به کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: استان بدون بیکار، راهبرد و برنامه محوری این ستاد در خراسان جنوبی است و در این طرح، خراسان جنوبی را به عنوان پایلوت اجرا به کشور معرفی کنیم.

عسکری با بیان اینکه اشتغال پایه و اساس محرومیت‌زدایی است و خراسان جنوبی ظرفیت‌های لازم را برای تحقق این امر دارد، افزود: ستاد اجرایی سرمایه اقتصادی نظام را با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی افزایش داد اما وظیفه ما در معاونت اجتماعی ستاد افزایش سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی است که باید در کنار سرمایه اقتصادی این دو را باید بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی سه بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ‌۱۵ خرداد را داریم که وظیفه سلامت و جمعیت به ۱۵ خرداد واگذار شده است، گفت: ظرفیت‌هایی که بنیاد برکت دارد، تاکید خواهیم کرد که این بنیاد در خراسان جنوبی چند برابر ورود پیدا کند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور با بیان اینکه در معاونت اجتماعی بنیاد برکت، ناباروری زوجین جوان دنبال می‌شود گفت: در سال جاری درمان ۲ هزار زوج ناباور را در دستور کار قرار دادیم و سهمیه خراسان جنوبی را افزایش خواهیم داد.

عسکری گفت: آمادگی داریم که دندانپزشکی بچه‌های معلول این استان را بدون هیچ هزینه‌ای در تهران با توجه به وجود مرکز مجهز انجام دهیم، همچنین در درمان بیماران سرطانی با توجه به ردیف‌هایی که داریم می‌توانیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها، شاخص معلولیت زیاد است افزود: در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها ورود پیدا کردیم چرا که هزینه معلولیت‌ها در جامعه بالاست و در این زمینه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد، آمادگی برای همکاری با استان را دارد.

عکسری گفت: موضوع حمایت از خانواده های بالا ی 5 نفر را در دستور کار قرار دادیم که در ۲ منطقه به‌صورت پایلوت اجرا خواهد شد که یکی از این مناطق بیرجند و دیگری قم است .

کد خبر 3179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =