اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی ستودنی است

جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست امضای چهار تفاهم‌نامه‌ همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور معاون اجتماعی این ستاد در استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این ستاد وجود دارد، ما می‌توانیم موج جدیدی از خدمت را در استان ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صحبت معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره تاکید رییس ستاد بر توجه ویژه این مجموعه به خراسان جنوبی گفت: این نگاه خاص و ویژه دکتر مخبر را باید مغتنم بشمریم.

قناعت گفت: اکنون که توانمندی لازم در ستاد اجرایی وجود دارد انتظار، خواهش و دستور بنده این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، تفاهم‌نامه‌های همکاری لازم را با این مجموعه منعقد کنند و کار با جدیت دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توان سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در پروژه‌های اقتصادی و صنایع تبدیلی و فرآوری تصریح کرد: حیف است که با وجود معادن غنی و محصولات کشاورزی بکر در استان از این فرصت به‌درستی استفاده نکنیم.

وی گفت: اینکه بعد از سال‌ها هنوز در حال خام‌فروشی محصولات معدنی هستیم، شایسته نیست لذا بشخصه این موضوع را پیگیری می‌کنم تا از ظرفیت ستاد در موضوع صنایع فرآوری ذخایر معدنی استفاده کنیم.

قناعت بیان کرد: کارگروهی را در اولین فرصت با محوریت معاونت عمرانی استانداری و با حضور دستگاه‌های متولی ایجاد می‌کنیم که با احصای نیازها و ظرفیت‌ها برای زمینه‌های سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان به جمع‌بندی برسند و موارد را به تهران ارائه کنند.

وی افزود: بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان فراهم است و برای همکاری با ستاد به منظور سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی، آمادگی لازم را داریم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: برنامه استان استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستاد اجرایی است و مدیران استان در استفاده از این ظرفیت‌ها ورود جدی داشته باشند.

وی گفت: بزرگترین افتخار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این است که با درایت امامین انقلاب تاسیس شد و راهبری می‌شود که با تدبیر امام راحل در سال ۶۸ تاسیس شد و راهبری و حمایت مقام معظم رهبری رویکردهای ویژه‌ای در ستاد اجرایی و بنیاد برکت ایجاد کرده است.

قناعت، حمایت این ستاد از اشتغال و رونق تولید داخلی در شرایط سخت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را ستودنی دانست و افزود: حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای تحقق شعار سال و اقدام این ستاد در زمینه اجرای طرح "استان بدون بیکار" در خراسان جنوبی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده و نتیجه‌بخش است.

وی به تفاوت عملکرد در دستگاه دولتی و نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر در دستگاه‌های دولتی که هر روز قطورتر هم می‌شوند، شرایط را برای فعالیت سخت‌تر می‌کنند در حالی که نهادهای انقلابی با تبعیت از الگوهای جهادی بدون هیچ محدودیتی کارها را به سرعت پیش می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی اقدام این ستاد در زمینه واردات نهاده‌های دامی را ستودنی دانست و افزود: ما باید از توان شرکت‌های تعاونی استان در اجرای پروژه‌های مشارکتی با ستاد اجرایی بهره‌مند شویم.

وی گفت: طرح هاب شتر نیز از ظرفیت‌های ناشناخته‌ای است که اشتغال فراوانی به همراه دارد چرا که با اقلیم منطقه همخوانی دارد و شغل آبا و اجدادی مردم را احیا کرده و بسیار ارزشمند است.

قناعت افزود: لذا زنجیره آن باید کامل شود و به صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر شتر توجه شود تا موفق‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: انتظار ما این است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به موضوع ساخت و بهسازی راه‌های روستایی استان ورود کند زیرا در استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که حدود ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده لذا انتظار می‌رود ستاد اجرایی در این زمینه هم خدماتی را به استان ارائه کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورود ستاد اجرایی به حوزه سلامت، درمان بیماران صعب‌العلاج، زوجین نابارور کم‌بضاعت نیز از دیگر انتظارات ماست.

وی اضافه کرد: این شرط ستاد اجرایی که به هر میزان اعتبار هزینه‌شده از استان، سرمایه‌گذاری می‌کند برای ما با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی و محرومیت منطقه پذیرفتنی نیست و لازم است ستاد در این راستا تدبیر ویژه‌ای بیندیشد.

قناعت گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد گرمخانه در مرکز استان از دیگر حوزه‌هایی است که ستاد اجرایی می‌تواند ما را حمایت و همراهی کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اهالی ۳۵ روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و آبرسانی به هفت روستای دیگر تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

حسین امامی افزود: انتظار ما این است که با توجه به اتمام تفاهم‌نامه‌های قبلی برای آبرسانی به روستاهای استان با ستاد تفاهم‌نامه‌های جدید به امضا برسد تا بتوانیم بخشی از مشکلات کم‌آبی روستاییان را رفع کنیم.

وی با اشاره به هدررفت ۴۰ درصدی آب در خراسان جنوبی به دلیل فرسودگی شبکه‌ها که بالاتر از میانگین کشوری است گفت: درخواست ما این است که ستاد در این زمینه ورود پیدا کند تا با اصلاح شبکه‌های فرسوده پایداری شبکه‌‎ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی پایدار شود و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام سرعت کار را بالا خواهد برد همچنین در زمینه تامین تانکر و مخازن آبرسانی سیار هم نیازمند همراهی ستاد هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز درخواست ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه زرشک را مطرح کرد و گفت: ایجاد طرح فرآوری زرشک در خراسان جنوبی با توجه به متضرر شدن هر ساله کشاورزان درخواست جدی ما است.

مهدی جعفری افزود: ایجاد سردخانه چندمنظوره برای نگهداری گوشت قرمز و سفید و محصولات کشاورزی با توجه به دوری خراسان جنوبی از سایر استان‌ها نیز مورد انتظار است.

وی گفت: نهاده مورد نیاز دام خراسان جنوبی سالانه ۳۶۰ هزار تن است که برای نگهداری این نهاده‌ها سه مجتمع انباری ۱۰ هزار تنی در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات نیاز داریم همچنین با توجه به حجم زیاد فرآورده‌های لبنی نیازمند همراهی ستاد هستیم تا با ایجاد پالایشگاه، ظرفیت تولید موارد لبنی استان را با توجه به ظرفیت منطقه افزایش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: درخواست ما مشارکت در کشت محصولات متناسب با اقلیم خراسان جنوبی در اراضی پایین‌دست سد رزه درمیان، سد سیاهو سربیشه و شهرستان زیرکوه است.

وی با اعلام آمادگی واگذاری یک مجتمع کامل با زیرساخت‌ها برای ایجاد سایت گلخانه‌ای پیشرفته در استان گفت: تمرکز ما در خراسان جنوبی توسعه کشت گیاهان دارویی است.

جعفری اظهار داشت: چند طرح صنعتی نیمه‌تمام در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی داریم که مشارکت ستاد اجرایی می‌تواند روند اجرا و تکمیل آنها را شتاب بخشد.

در این نشست که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، تفاهم‌نامه‌های پیشرفت آبادانی برای سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه و تفاهم‌نامه طرح آبا (آشتی با آموزش) بنیاد احسان امضا و مبادله شد.

کد خبر 3187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =