بیمه کشاورزان در حاشیه اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق مازندران

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران گفت: طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق استان مازندران در حال اجرا بوده و شامل تشویق‌های بیمه‌ای و پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات کم‌بهره است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا هادیان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مازندران در جلسه کارگروه کشت در شرق مازندران از اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق استان مازندران (بهشهر، گلوگاه و نکا) خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف بررسی عوامل و موانع بیمه کشاورزی و بی‌انگیزگی کشاورزان به بیمه و ترغیب آن‌ها به بیمه محصولات استارت خورد و با همکاری مسؤولان استان و شهرستان‌ها  جهادکشاورزی و کارشناسان کشاورزی به‌همراه سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان در حال اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران با بیان اینکه نیازها و مشکلات کشاورزان در قالب کارگروهی بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این حرکت می‌تواند روند انگیزشی را برای استان‌های دیگر به‌همراه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار هکتار زمین در طرح جهش تولید قرار دارد، ادامه داد: این طرح دارای سازوکار ویژه است، با توجه به اینکه برخی از کشاورزان در این سه شهر بعد از کشت گندم به شهر مهاجرت می‌کنند، این طرح تشویقی به‌همراه پرداخت هر هکتار ۲۵ هزار تومان یارانه و مبلغی از بذر گواهی شده به کشاورزان برگردانده می‌شود.

هادیان با اعلام اینکه این کار جهادی بوده و نیاز به همتی مضاعف دارد، افزود:  از نیمه دوم بهمن برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان با اولویت حضور در مجموعه در دستور کار است، همچنین پیگیر جذب سریع وام کم بهره ۴ درصد به میزان ۲ میلیارد و  ۷۰۰ هزار تومان هستیم‌ و متقاضیان به بانک ملی شعب شهرستانی معرفی شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران در پایان گفت: کارشناسان و تیم اجرایی با تبادل تجربه در طی جلسات مختلف در راستای اجرای هر چه کیفی‌تر این طرح و جهشی در جهت جهش موانع تولید هستند.

کد خبر 3238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =