بهره برداری از نخستین خط تولید جلبک‌های کلرلا

نخستین خط تولید کشت جلبک کلرلا با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد تا نیاز صنایع غذایی، دارویی و آرایشی کشور تامین شود.

این خط تولید که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسط فعالان فناور مستقر در شرکت نیک پایا کارن فارمد که از زیر مجموعه های هلدینگ صنایع نانو تک آینده می باشد راه اندازی شده است، تولید فرآورده‌های مکمل تغذیه‌ای رژیمی بر پایه ریزجلبک را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت فناور با ایجاد خط تولید میکروجلبک‌ها، ضمن کاهش قیمت این محصول و رفع نیاز به واردات، زمینه را برای صادرات آن، ضمن کمک به سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی فراهم کرده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در تامین نیازهای راهبردی کشور در حوزه غذا و دارو گفت: حجم قابل توجهی از محصولات دانش بنیان از جمله فناوری های کشاورزی و دامی، فرآورده‌های غذایی، و مکمل های دارویی به مرحله تولبد انبوه و تجاری سازی رسیده است که ضمن تامین نیاز جامعه ویرگول از ظرفیت های صادراتی نیز برخوردار هستند. وی با اشاره به حمایت معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری از این شرکت‌ها برای تولید محصولات و فرآورده‌های راهبردی در حوزه کشاورزی و دامی گفت در قالب طرح‌های کلان ملی فناوری شرکت‌های دانش بنیان و کمک به ایجاد و راه اندازی شتابدهنده ها مراکز و ناحیه‌های نوآوری اکنون  گسترده‌ای از شرکت‌هایی را داریم که محصولاتی مهم و راهبردی مانند واکسن‌های انسانی و حیوانی، فراورده های دارویی نوترکیب و سایر محصولات دانش‌بنیان را به بازار عرضه کرده اند. ستاری ادامه داد تحولات بزرگی در این حوزه رخ داده است و امیدوارم با حمایت مسئولان از فعالان این زیست‌بوم عددی قابل توجه از نیروی انسانی مشغول به کار شده و کشورمان در حوزه فناوری های کشاورزی و سایر صنایع یادشده خودکفا شود.

 تولید برای نخستین بار
محصول این شرکت، نخستین و تنها تولید جلبک کلرلا در ایران است که در مرکز شتابدهی نوآوری پیشتاز شهر صفادشت مستقر است. جلبک کلرلا یک میکروجلبک است که به عنوان مکمل تغذیه ای مورد استفاده قرار می گیرد و به واسطه 55 درصد پروتئین، مواد معدنی و ویتامین سرشار در آن، در دنیا به عنوان یک ابرغذا شناخته می شود. این جلبک که یک مکمل تغذیه ای رژیمی نیز به حساب می آید، برای همه افراد قابل استفاده است حتی کسانی که رژیم های درمانی خاصی دارند. این شرکت که در زمینه محصولات میکروجلبک فعالیت دارد، به طور مستقیم 40 نفر و به شکل غیرمستقیم، 200 نفر را مشغول به کار کرده و سالیانه 244 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است.

کد خبر 3244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =