افتتاح خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد در بوشهر

آیین افتتاح و تحویل خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان بوشهر در این آیین گفت: این خوابگاه‌ها در شهرستان بوشهر و با زیربنای ۹۷۰۰متر مربع و با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان توسط بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده است.

محمدحسن تقی‌زاده بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توجه به فرمانی که رهبر معظم انقلاب بر عهده این ستاد در ارتباط با خدمت به محرومین در نقاط محروم کشور گذاشتند، بنیادهایی را برای تحقق این فرامین در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: افتخار ما این است که در دورافتاده‌ترین مناطق کشور در حوزه نیازمندی‌های محرومان و محرومیت زدایی در کشور حضور پیدا می‌کنیم و به مردم خدمت رسانی می‌کنیم.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ادامه داد: از جزئی‌ترین امور در روستاها تا ساخت مدارس و منازل روستایی و تکمیل راه‌های روستایی و همچنین ساخت مساجد و خانه‌های عالم از مواردی بود که این ستاد در دورافتاده‌ترین روستاهای استان بوشهر انجام داده است.

وی عنوان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۳۳ مدرسه ساخته شده است و با همکاری دیگر نهادها بیش از ۷۸۰ واحد روستایی را در استان بوشهر ساخته و تحویل دادیم.

تقی‌زاده ادامه داد: در حوزه اشتغال زایی هم زمینه پرداخت بیش از ۲ هزار تسهیلات وام اشتغال‌زایی و خرد را در سراسر استان فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد ستاد اجرایی تلاش کرده تا در تمام زمینه‌ها بتواند فعالیت و خدمت رسانی داشته باشد که یکی از حوزه‌هایی که بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فعالیت داشته ساخت خوابگاه‌های دانشجویی است که امروز آیینه تحویل این خوابگاه‌ها را شاهد هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: اسکان دانشجویان در دانشگاه‌ها همواره یکی از مشکلات پیش روی مدیران دانشگاه‌های کشور بوده است که امروز خوشحالیم در استان بوشهر با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد گامی مهم برای بهبود وضعیت اسکان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر برداشته شده است.

دکتر حسن ملکی‌زاده افزود: در حوزه تکمیل خوابگاه‌های دانشجویان متاهل در استان یک طرح را در دست ساخت داریم که هم اکنون از نظر اعتبارات با مشکلاتی مواجه است و امیدواریم مسئولان ستاد بنیاد ۱۵ خرداد و دیگر مسئولان استانی همکاری کنند تا بتوانیم این طرح را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: باید تلاش بکنیم تا از ظرفیت خیرین حوزه سلامت بیشتر استفاده کنیم تا با تکمیل طرح‌ها زمینه خدمت رسانی بیشتر در حوزه سلامت فراهم شود.

مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم با بیان اینکه اگر در جامعه امروزی از اقتدار  صحبت می‌کنیم باید توجه کنیم که علم از ارکان تحقق اقتدار برای هر سرزمینی است، افزود: هرکس به هر اندازه در رشد علمی کشور سهم داشته باشد چه در آموزش و چه در زمینه سازی و تجهیز اماکن آموزشی، در تحقق اقتدار برای کشور نقش آفرین بوده است.

معاون عمرانی بنیاد ۱۵ خرداد کشور هم گفت: عملیات ساخت ۱۴ خوابگاه دختران دانشگاه‌های سطح کشور با ظرفیت ۳۰۹۶ نفر از سوی این بنیاد در سال ۱۳۹۵ آغاز شد که شامل ۵ خوابگاه در مجموعه وزارت بهداشت و ۹ خوابگاه در مجموعه وزارت علوم بوده است.

طباطبایی ادامه داد: تا کنون عملیات اجرایی ۸ خوابگاه به پایان رسیده که از این تعداد ۵ خوابگاه شامل خوابگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، دانشگاه شهرکرد، علوم پزشکی دامغان، سراسری سنندج و سراسری ارومیه به بهره برداری و افتتاح رسیده و هم اکنون ۲ خوابگاه دیگر شامل دانشگاه خلیج فارس بوشهر و علوم پزشکی بوشهر با ظرفیت ۲۲۴ نفر و زیربنای ۹۷۰۰ مترمربع با هزینه بروز شده بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

معاون عمرانی بنیاد ۱۵ خرداد کشور عنوان کرد: این خوابگاه‌ها با بهره‌گیری از جدیدترین استانداردهای فنی طراحی و ساخت خوابگاهی از لحاظ طراحی سازه‌ای و معماری و همچنین طراحی فضاهای داخلی و سرانه‌های مربوط ساخته شده و شامل امکاناتی مانند اتاق مطالعه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، سالن‌های ورزشی و رایانه، آشپزخانه، بهداری، اتاق مهمان و سالن ملاقات برای رفاه و بهره‌برداری دانشجویان است.

کد خبر 3283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =