تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری چهارمحال و بختیاری

آئین تجلیل از فعالین عرصه احسان و نیکوکاری به همت بنیاد احسان ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- همزمان با روز احسان و نیکوکاری از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری استان چهارمحال وبختیاری در قالب همایش اهدای جایزه ملی احسان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تجلیل شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در چهارمحال و بختیاری گفت: در این آیین از ۱۶ نفر از فعالان فرهنگی مساجد، هیات‌های مذهبی، فعالان اجتماعی، کادر درمان و سلامت، جهادگران توسعه منطقه‌ای، جهادگران عدالت آموزشی در مناطق محروم، فعالان رسانه، بانوان، گروههای جهادی پیشرفت منطقه‌ای و خیران تجلیل شد.

محمود ابراهیمی روز شنبه در آیین تجلیل از کنشگران اجتماعی و اهدای جایزه ملی احسان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی افزود: روحیه جهادی و ایثارگری، مردمی بودن، داشتن فعالیت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و پزشکی از مهمترین دلایل انتخاب فعالان و کنشگران ا جتماعی برگزیده استان است.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار بسته معیشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان بین نیازمندان به ارزش ۱۶ میلیارد تومان توزیع شده است.

به گفته وی، تا پایان سال جاری نیز چهار هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی دیگر در استان توزیع خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم از جمله ساخت حسینیه، مسجد، مسکن، مدرسه، توزیع بسته معیشتی و جهیزیه و سایر خدمات رفاهی گفت: فعال شدن خیران در حوزه رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی یک ضرورت است.

سید محمد موسوی افزود: برای کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خشونت، درگیری و خودکشی ، استفاده از ظرفیت خیران و افراد توانمند در قالب احسان در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی به ارائه مشاوره قبل از ازدواج و بعد از ازدواج به منظور کاهش طلاق و یا برنامه‌های مختلف فرهنگی و مشاوره در خصوص کاهش آسیب اجتماعی در استان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: اعضا و فعالان ستاد اجرایی فرمان امام و همچنین تشکلهای مردمی به سمت احسان اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کنند.

در این آیین از 16 نفر برگزیده کنشگران اجتماعی در حوزه های مختلف جهادی تحت عنوان جایزه ملی احسان  تقدیر و جوایز ، لوح تقدیر و تندیس یادبود اهداء شد. 

شاخصه های انتخاب کنشگران برتر :

کد خبر 3464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =