برگزاری دومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان در استانداری البرز

به گزارش واحد خبر و رسانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) البرز و غرب استان تهران ، دومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان با حضور استاندار البرز ، مدیرکل ستاد و مدیران ارشد دستگاه های مختلف در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه  استاندار البرز با بیان اینکه تمامی امور استان باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: تکالیف و اعضای این قرارگاه مشخص است و در صورت لزوم مسئولانی اضافه و حذف می شوند.
وی ادامه داد: مجموعه امور گسترده اجتماعی استان ذیل قرارگاه اجتماعی البرز پیگیری و برنامه ریزی می شود.
عبداللهی گفت: طبق منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی محلات ناکارآمد شهری، در ۲۰۲۰ محله کشور طرح های ویژه اجتماعی اجرایی می شود.
وی افزود: در البرز نیز ۵۵ محله شناسایی و اعلام شده که بر این باور هستم تعداد بیشتری از محلات استان نیازمند اجرای این طرح هستند.
استاندار البرز گفت: باید خانه های محله در این ۵۵ محله ایجاد شود و هر کدام از دستگاه ها و نهادهای متولی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، هلال احمر و... مسئولیت این خانه ها را به عهده گیرند.
وی افزود: متولیان در این خانه وظیفه دارند که نیازها و افراد نیازمند را به دستگاه و یا نهاد مربوطه هدایت کنند.
عبداللهی گفت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار داریم، ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با استفاده از طرح ملی نهضت مسکن است که در این زمینه نیز باید مردم اقناع و راهنمایی شوند.
وی با بیان اینکه مردم در محله های آسیب پذیر باید تغییرات را لمس کنند، افزود: باید از وجود معتمدان محلی و افراد صاحب نفوذ در راستای ساماندهی محلات در استان بهره برداری کنیم.
استاندار البرز گفت: ضرورت دارد که توجه خیرین را در بخش های مختلف مانند سلامت، مدرسه سازی، امنیت و... به این محله ها جلب کنیم و از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

کد خبر 3465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =