به دنبال تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی مصوبات هیئت دولت در لرستان هستیم/اعلام آمادگی  ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به اینکه به دنبال تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اجرای مصوبات هیئت دولت در لرستان هستیم گفت: آمادگی داریم ۱۰ هزار شغل را در استان ایجاد کنیم. 

حامد ویسکرمی در نشست پیگیری مصوبات اقتصادی سفر هیئت دولت به لرستان، اظهار کرد: از محل منابع داخلی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی اجتماع محور در روستاها و مناطق حاشیه نشین شهر های استان در سال ۱۴٠۱ بالغ بر ۲۵٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنین به اجرای طرح ۱۰۰ روستای بدون بیکار در استان پرداخت و بیان کرد: ۵۰ روستا در سال ۱۴۰۱ و ۵۰ روستای دیگر از محل تعهدات سال ۱۴۰۲  به مرحله اجرا در خواهد آمد. 
حامد ویس کرمی ادامه داد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمادگی دارد به شرط کمک مسئولان لرستان و تامین بخشی از منابع مالی از محل بند ۲ الحاقی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴٠۱ تا ۱۰ هزار فرصت شغلی دیگر را در استان ایجاد کند. 
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دنبال تحقق همه مصوبات سفر هیات دولت به استان (مرتبط با ستاد اجرایی فرمان امام) است و ان شاالله با تلاش همکاران و دستگاههای مرتبط برای تحقق بیش از صد درصدی مصوبات سفر هدف گذاری های لازم انجام شده است. 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام لرستان با اشاره به زیر کشت رفتن ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان در طرح جهش تولید بیان کرد: در این طرح باید ۲۳۵ هزار هکتار زمین دیم زیر کشت برود که مابقی آن نیز در کشت بهاره زیر کشت خواهد رفت. وی افزود برای تجهیز و مکانیزه کردن کشت دیم در استان ۱۹/۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده که در همین راستا کلیه طرح های متقاضی به تعداد ۲۲٠ طرح به بانک عامل معرفی شده اند. هدف اجرای این طرح استراتژیک جهش تولید و ارتقاء ضریب امنیت غذایی در محصولات غلات، حبوبات و دانه های روغنی است. 
ویسکرمی به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی برای ایجاد  باغات شیبدار در استان اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح جزء تعهدات سال ۱۴۰۱ ستاد است و ان شاءالله در سال آتی محقق خواهد شد. 
ویسکرمی به تحقق ۹٠ درصدی در برخی پروژه های عمرانی موضوع مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تنها چند ماه از سفر رئیس جمهور به لرستان و مصوبات آن می‌گذرد، خوشبختانه میزان تحقق و پیشرفت  پروژه های مرتبط با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

کد خبر 3561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =