پایگاه «خانه احسان» در ۵ محله آسیب‌پذیر استان گلستان تشکیل می‌شود.

پایگاه «خانه احسان» در ۵ محله آسیب‌پذیر استان گلستان تشکیل می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان گلستان: «خانه احسان» در ۵ محله حاشیه نشین استان تشکیل می‌شود.

سلمان زاده گفت: طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در ۵ منطقه حاشیه شهر استان گلستان تحت عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات توانمند و کارآمد عملیاتی می‌شود.

ایشان از اجرای طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در همه استانها خبر داد و اظهار نمود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این راستا ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در کشور را که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند را به عنوان پایلوت انتخاب کرده است.

وی افزود: سهم استان گلستان در این طرح ۵ محله حاشیه شهر است که تحت عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» بنا داریم اقداماتی را در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات با کودکان و نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ عملیاتی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بیان کرد: در این طرح در وهله اول منطقه را پهنه‌بندی کرده و برای هر کدام مسئولینی از نیروهای مردمی انتخاب می‌کنیم که اشراف و اطلاعات کاملی نسبت به محله خود دارند.

سلمان زاده ابراز کرد: در راستای این طرح، خانه به خانه و پلاک به پلاک؛ مشکلات و معضلات منطقه را احصا و اطلاعات و داده‌های لازم را به دست می‌آوریم تا متناسب با آن افراد نیازمند را شناسایی کرده و بتوانیم خدماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: محور ما استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های مردمی فعال در منطقه است تا محلات را به وسیله خود مردم پشتیبانی کرده و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف توانمند سازیم.

این مسئول اذعان کرد: همچنین برنامه‌های دیگری از جمله موضوعات اشتغال‌زایی، فرهنگی و ورزشی را در دستور کار داریم و در صدد هستیم به وسیله گروه‌های مردمی آن مناطق را توانمند سازیم.

سلمان زاده تصریح کرد: انتظار داریم که دستگاه‌های متولی امر هم در استان در این راستا یاری‌گر ما باشند تا بتوانیم قدمی بهتر در راستای توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برداریم.

وی ادامه داد: همچنین قرارگاهی تحت عنوان «خانه احسان» در آن محلات تشکیل می‌دهیم تا علاوه بر فراهم‌سازی بستری برای انجام برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها خود، مکانی برای مراجعات مردم باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برنامه‌ریزی نموده تا در بحث سلامت آن مناطق هم ورود کند تا موضوعات مربوط به غربالگری و پزشک خانواده را با همکاری هلال‌احمر انجام‌دهد.

سلمان زاده در پایان گفت: همچنین با همکاری بنیاد ۱۵خرداد بنا داریم که کودکان زیر ۱۲ سال را که بیمار هستند و برای تامین نیازهای پزشکی و اقلام دارویی خود مشکل دارند را شناسایی و حمایت‌ لازم از آن‌ها صورت گیرد تا از این طریق بتوانیم قسمتی از دردهای مردم مناطق را مرتفع سازیم.

کد خبر 3676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =