آیین تجلیل از معلمان جهادی  برگزار شد

آیین تجلیل از معلمان جهادی به همت قرارگاه جهادی عدالت آموزش بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همکاری جمعیت فرهنگیان جوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد؛ با حضور دبیرقرارگاه جهادی عدالت آموزش بنیاد احسان، دبیر جمعیت فرهنگیان جوان، مدیرکل اداره آموزش و پرورش، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد آیین تجلیل از معلمان جهادی برگزار شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن تبریک هفته معلم  در آیین بیان کردند:  یکی از اهداف قرارگاه جهادی عدالت آموزشی ایجاد فضای مناسب جهت رشد همه دانش آموزان می باشد. 
نادری گفت: این قرارگاه در سالی که گذشت تعداد ۲۲هزار و سیصد بسته آموزشی بین توزیع کردند. از دیگر اقدامات که می توان نام برد تحت پوشش قراردادن ۳۰۰ دانش آموز کنکوری، توزیع ۴۰۰۰کار برگ آموزشی بین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول می توان نام برد.

حمید سلیمی دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: در بحث عدالت آموزشی نیاز داریم تا گفتمان سازی جدی و با برنامه توسط متولیان امر صورت پذیرد.بحث مهم در گفتمان سازی مردمی سازی امور هست.مقوله عدالت آموزشی از این قاعده مستثنی نبوده و مردمی سازی می تواند جامعه را در این موضوع به سمت صلاح حرکت دهد.

سلیمی گفت : از فرمایشات امامین انقلاب می توان دریافت که یکی از مهمترین ارکان اصلاح جامعه مردمی سازی امور هست.هرجا کار به مردم سپرده شود موفق و جامعه رو به صلاح حرکت می کند.

وی افزود: طبق راهبردهای پیش رو قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان برآن است تا با طراحی سازوکاری مشخص و دقیق شتابدهی اجتماعی گروه های مردمی فعال در حوزه تحول آموزشی و عدالت آموزشی را در دستور کار خود قرار دهد و گروه های خلاق ، نوآور ، جهادی و دغدغه مند حوزه آموزش را در جهت رفع محرومیت های آموزشی استان های مختلف و بعضا با نگاه ملی فعال کند. این اقدامات در حوزه هایی همچون خدمات ویژه دانش آموزان،معلمان،مدارس مناطق کم برخوردار،گروه های مردمی تخصصی حوزه آموزش و به صورت کلی زیست بوم فعال تعلیم و تربیت کشور اتفاق بیفتد.
دبیرقرارگاه جهادی عدالت آموزشی گفت: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ره در صدد است با تشکیل قرارگاه های استانی ویژه عدالت آموزشی شناسایی ، شبکه سازی و حمایت از گروه های متخصص فعال در هر استان را با هدف محرومیت زدایی آموزشی در دستور کار خود قراردهد.
در پایان وی بیان کرد: استان کهکیلویه و بویراحمد جزو استان هایی است که شاهد محرومیت آموزشی در آن هستیم.خوشبختانه گروه های جوان توانمندی به ویژه در حوزه آموزش و توانمندسازی معلمان در این استان فعال هستند که می توانند بازوی محتوایی،مطالعاتی و اجرایی بسیار خوبی برای آموزش و پرورش و زیست بوم تعلیم و تربیت این استان باشند.با توجه به آغاز به کار قرارگاه استانی امیدواریم رصد و شناسایی دقیقی از گروه های فعال و افراد تاثیرگذار استان صورت پذیرد.

کد خبر 3866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =