آیین راه‌اندازی 11 هزار و 500 طرح اشتغال برکت ویژه زنان سرپرست خانوار توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

در مراسمی به صورت ویدیو کنفرانس  با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، مدیرعامل و مدیران بنیاد برکت، 11 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی برکت برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: در سه سال اخیر با تمرکز بر وضعیت معیشتی اقشار ویژه و آسیب‌پذیر جامعه و به منظور مصونیت آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، در تدوین برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور در نظر گرفته شد که در این راستا تاکنون 11 هزار و 500 طرح در بیش از یک‌هزار و 900 روستای 350 شهرستان کشور از طریق زنان سرپرست خانوار به نتیجه رسیده است.

محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این 11 هزار و 500 طرح اشتغال باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به 35 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 13 هزار و 770 میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار است.

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: همکاری مشترک در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اعم از مشاغل خرد خانگی، کسب و کار کارگاهی خرد، کوچک و متوسط و حمایت از کارآفرینان با تاکید بر طرح‌های فناورانه، نوآورانه و قابل تجاری‌سازی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک است.

ترکمانه با تاکید بر حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار گفت: راه‌اندازی 5 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری در دستور کار بنیاد قرار دارد که از این تعداد، یک‌هزار و 100 طرح تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای بانوان نیز بیان کرد: بنیاد برکت با هدف از بین بردن نابرابری اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار در مناطق محروم و کمک به برقراری عدالت اجتماعی بیش از 42 درصد کل طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا شده، معادل 82 هزار طرح را به بانوان و به ویژه زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است.

کد خبر 3923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =