ایجاد ۲۷۰۰ شغل برای کولبران مرزی کرمانشاه توسط ستاد ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد ۸۴۰۰ شغل جدید را در استان کرمانشاه در دست اقدام دارد که از این تعداد، ۲۷۰۰ شغل به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص یافته است.

رضا راضی‌زاده، معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: این بنیاد اجرای ۲۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در سال ۹۹ در ۱۴ شهرستان و ۳۸۰ روستای استان کرمانشاه در دستور کار دارد که منجر به ایجاد ۸۴۰۰ شغل خرد و خانگی خواهد شد.
راضی‌زاده ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ طرح از این ۲۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده‌ی بنیاد برکت در استان کرمانشاه برای سال جدید به بهره‌برداری رسیده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌ و کار برای ۳۶۰ متقاضی شغل را به دنبال داشته است.
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان غرب، هرسین، پاوه، جوانرود، دالاهو، سنقر، صحنه، قصر شیرین و کنگاور را ۱۴ شهر تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد عنوان کرد.
وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۸۴۰۰ شغل جدید برکت در استان کرمانشاه بالغ بر ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است. همچنین ۲۷۰۰ شغل از این تعداد فرصت شغلی به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص می‌یابد. این ۲۷۰۰ شغل بخشی از ۹ هزار فرصت شغلی‌ای است که بنیاد برکت در سال جاری برای کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد می‌کند.
راضی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی پیشین بنیاد برکت در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۳۳۵ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ۱۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان افتتاح شده که ایجاد بیش از ۷ هزار شغل را برای متقاضیان اشتغال در پی داشته است.
به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۱۸ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی را در استان کرمانشاه دنبال و عملیاتی می‌کنند.
راضی‌زاده گفت: ۵۸ درصد شغل‌های ایجاد شده در استان کرمانشاه را مشاغل فنی و خدماتی تشکیل می‌دهند و پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، تولید فرش دستبافت و مشاغل دانش‌بنیان به ترتیب در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در ۳۱ استان، ۱۷۵ شهرستان و ۸ هزار روستا، حضور و فعالیت دارد.
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با تمرکز بر ایجاد مشاغل خرد و خانگی، توانسته ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را راه‌اندازی کند که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل را در پی داشته است. این بنیاد همچنین برای امسال نیز ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار دارد.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۳ هزار و ۹۸۰ طرح در زمینه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال در استان کرمانشاه افتتاح کرده یا در دست اجرا دارد.
کد خبر 399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =