انعکاس رسانه ای مراسم رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از جهش تولید در دیمزارهای کشور با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

تصویب ۳۲ برنامه ۵ ساله در هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ۳۲ برنامه ۵ ساله در زمینه‌های مختلف تصویب کرده است که با تغییر مدیریت در ستاد متوقف نخواهد شد.

تصویب ۳۲ برنامه ۵ ساله در هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ۳۲ برنامه ۵ ساله در زمینه‌های مختلف تصویب کرده است که با تغییر مدیریت در ستاد متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، نوروزی درجلسه رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از جهش تولید در دیمزارهای کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیران و معاونین این وزارت خانه و مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد افزود: امسال سال دوم همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است که قرار شده امسال 5 میلیون و دویست هزار هکتار از اراضی دیم را تحت حمایت های بلاعوض قرار دهیم.

وی ادامه داد:` پارسال 130 میلیارد تومان و امسال 360 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از طریق صندوق حمایت اختصاص داده شده و برای سال آینده 560 میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهیم داد.

وی تاکید کرد: حمایت از کشاورزان در زمینه تامین بذر و کود مورد نیاز آنها و همچنین حمایت بیمه ای از محصولات کاشته شده در دیمزار موجب می شود تا علاوه بر زیرکشت رفتن زمین های دیم، اشتغالزایی نیز صورت بگیرد.

نوروزی تصریح کرد: حمایت ها و کمک های بلا عوض دراستان ها پابه پای جهادکشاورزی صورت می گیرد و با اجرای این طرح بزرگ گشایش اقتصادی کشور باز می شود.

وی با بیان اینکه ماموریت ستاد اجرایی باز کردن معبر برای کشور است، اظهار داشت: با توجه به تغییرات و تنش هایی که در سطح جهان وجود دارد، این امر موجب بالا رفتن قیمت گندم و جو شده است و از طرفی افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود عرضه آن موجب شده تا کشورها به طرف ذخیره سازی بروند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه ما در کنار شما هستیم تا کشور را در یک برنامه 5 ساله به یک نقطه اطمینان بخش برسانیم، گفت: باید تلاش کنیم تا اتکاء کشور را به واردات محصولات کشاورزی کم کنیم.

https://www.iribnews.ir/00EWcL


پایان خبر/

کد خبر 4041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =